Let's get back to topic now, shall we...

Moderator: Redaktörer
Heh, tack för tipset, men varför inte stänga ner hela forumet och annonsera i DN efter folk som tycker om hifi och hålla tummarna på att nån kanske har lyssnat på både piP och 805, eller kanske ringa runt hifibutiker och lägga upp lappar i deras anslagstavlor vid dörren... Nä, jag tror jag utnyttjar de resurser jag har och använder internet, surfar in på faktiskt.se och ställer frågan bland tusentals hifiintresserade istället, där chansen att få svar på min fråga är ungefär, tja 1000 ggr större... Och efter det så kanske jag får chansen att just lyssna på båda högtalarna och tar den chansen så klart. Men nu ska jag istället ta en sak i taget och läsa inläggen i min tråd som inte kostar mig ett öre. No offense Wink
paa
InläggSkrivet: lör maj 14, 2005 1:12 am Ämne:
Mayro skrev:
riktig fullrange brukar vara 20 till 20000 hz....
Men såna finns det väl nästan inga?[/code]
om du bor i sthlm tycker jag du ska boka in en demo hos iö (han gillar å dema )
Haakan_W skrev:planetaryice...pip är så sjukligt prisvärda att det är som att få en ferarri men betala för en skoda...tom värre kan jag lova!
om du bor i sthlm tycker jag du ska boka in en demo hos iö (han gillar å dema)
Morello skrev:Haakan_W skrev:planetaryice...pip är så sjukligt prisvärda att det är som att få en ferarri men betala för en skoda...tom värre kan jag lova!
Pöjk, man stavar inte Ferrari fel.
Haakan_W skrev:...pip är så sjukligt prisvärda att det är som att få en ferarri men betala för en skoda...
Morello skrev:Haakan_W skrev:planetaryice...pip är så sjukligt prisvärda att det är som att få en ferarri men betala för en skoda...tom värre kan jag lova!
Pöjk, man stavar inte Ferrari fel.
pingvinlakrits skrev:Hetsporren:
Haha, där fick du till det. "Lagom är bäst" eller?
Klipper du till på ett par pi60(s) kan du i princip stryka ordet "lagom" ur den frasen.
EDIT: stafvel
Dessutom åkte jag Posche Bokster igår, sant.
pingvinlakrits skrev:Dessutom åkte jag Posche Bokster igår, sant.
OK!...stavade bägge fel med flit...
Hetsporren skrev:Vill bara - allra ödmjukast - påminna om att en Skoda (jag äger en)
är mycket mer allround än en Ferrari och att den passar mycket bra
på taskiga svenska vägar med 110 km/h som högsta tillåtna speed.
Naqref™ skrev:OT: och hur bra passar den på Svenska vägar med en högsta tillåtna hastigheten 120km/h?
Baltazar skrev:Men basnarkomanen! Trodde vi hade kommit fram till vad du ska ha???![]()
Du ska köpa ett par piP och pZ-2, sen när du har pengar så köper du i14s.
Tror visserligen inte B&W-burkarna är särskilt dåliga, tvärtom faktiskt, så du blir nog nöjd med vilket som.
Men om du gillade ljudet i mina pi60 så blir du nog inte besviken på piP. Synd att jag hann göra mig av med mina innan du hann lyssna på dom.
Mvh / C
Ps. Skoltrött? Länge sedan du var på föreläsningarna.
OT: Mina föräldrars Skoda gjorde lite över 250 på mätaren(Ovtavia RS >200hk/310nm)Den svängde och bromsade dessutom riktigt bra. Denn är numera såld och ersatt av en 9-3 Aero Coupé som varken svänger eller bromsar på ett förtroendeingivande sätt men den är rätt pigg iaf.
Fö. vill jag ochså skryta lite! Har minsann kört Boxster S, dock inte det roligaste jag fått chansen att ratta.
Oj, vad mycket bilsnack det blev.
Sorry Micke!
Användare som besöker denna kategori: entt och 45 gäster