Men jag hittar inge "Citera" funktion

Henrik
Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Värt att notera för de som går i tankarna att handla snart är att de precis släppt sin 2x8 också dvs 2 in - 8 ut. Den har dessutom lite högre prestanda med 24/96 in och "114 dB SNR". Andra egenskaper är central volym och framtida stöd för IR-fjärr samt både obalanserat och balanserat på kortet.
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... t?sef=hcfp
kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
Ivil skrev:en grundläggande fråga...
säg att jag har ett antal källor (dvd, tv, dator osv) kan jag endast koppla in en av dessa?! /Andreas
Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
Jag rekommenderar att inte använda USB-ingången för strömförsörjning utan att istället använda en godtycklig trafo för att mata dspn på strömingången. På så sätt kan man utan strul och spikar koppla in och ur sin USB-kabel för programmering. Har du nån gammal trafo liggandes är det bara att använda den (genom att skala upp kabeln och blotta plus och minuståten) då miniDSPns kan matas med "det mesta" (se spec.). Se bara till att koppla rätt, framgår tydligt i manualen.
S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
Jag rekommenderar att inte använda USB-ingången för strömförsörjning utan att istället använda en godtycklig trafo för att mata dspn på strömingången. På så sätt kan man utan strul och spikar koppla in och ur sin USB-kabel för programmering. Har du nån gammal trafo liggandes är det bara att använda den (genom att skala upp kabeln och blotta plus och minuståten) då miniDSPns kan matas med "det mesta" (se spec.). Se bara till att koppla rätt, framgår tydligt i manualen.
typ som en mobilladdare?
schmutziger skrev:Måste säga att den här lilla manicken är rätt fin
Har precis fått igång det hela här hemma,
Största skillnaden mot DCX2496
vad tyyst det är, är det saknad av brus el detaljer?
det låter mer metall om metallinstrument mao det känns som en den inte är lika avrullad som behringern.
Funkar kanon här hemma till att korrigera slutna subbar med.
Kan spela tillräckligt högt iaf.
ska man köpa sitt första filter så är det detta man ska ha!
Det enda som jag på rak arm saknar är möjligheten att slåihop basen från båda kanalerna o sen kunna filtrera baskanalerna vidare godtyckligt(om jag skulle vilja köpa till basskakare så vill jag inte ha dem spelandes från 80Hz utan snarare från 40 el dyl.)
Kanske saker som redan skrivits men ville skriva av mig detta iaf.
johaneriksson skrev:Ni som använder minidsp att dela mellan toppsystem och basar, hur har ni ställt in delningen? Finns det något sätt som är bättre än andra?
Glebster skrev:johaneriksson skrev:Ni som använder minidsp att dela mellan toppsystem och basar, hur har ni ställt in delningen? Finns det något sätt som är bättre än andra?
Jag kör för tillfället samma branthet som CR80 (30/18 om jag minns rätt). Om man vill kan man ju köra ett svep och lyssna om man kan detektera övergången och i så fall prova att justera lite i frekvens och/eller branthet.
johaneriksson skrev:Glebster skrev:johaneriksson skrev:Ni som använder minidsp att dela mellan toppsystem och basar, hur har ni ställt in delningen? Finns det något sätt som är bättre än andra?
Jag kör för tillfället samma branthet som CR80 (30/18 om jag minns rätt). Om man vill kan man ju köra ett svep och lyssna om man kan detektera övergången och i så fall prova att justera lite i frekvens och/eller branthet.
Vilken filtertyp använder du?
johaneriksson skrev:Ni som använder minidsp att dela mellan toppsystem och basar, hur har ni ställt in delningen? Finns det något sätt som är bättre än andra?
RogerGustavsson skrev:johaneriksson skrev:Ni som använder minidsp att dela mellan toppsystem och basar, hur har ni ställt in delningen? Finns det något sätt som är bättre än andra?
Det ska väl summera bra akustiskt? Brukar det innebära att flankerna bör ha ungefär samma lutning akustiskt?
AntFra skrev:Fick hem min minidsp precis och beställde plugin nu också men måste dem acceptera min order på plugin manuellt innan jag får den, vet nån detta?
Ragnwald skrev:AntFra skrev:Fick hem min minidsp precis och beställde plugin nu också men måste dem acceptera min order på plugin manuellt innan jag får den, vet nån detta?
Plugin beställs samtidigt med dspn och ligger sen för hemtankning på din inloggning. Vill man sedan ha annan plugin, får du betala för den.
Om jag minns rätt.
schmutziger skrev:Måste säga att jag föredrar Behringer DCX2496 över MiniDSP, nu när jag lyssnat lite längre med minidsp.
Lät syntetiskt och överdrivt i toppen med denna, tyvärr.
Svårt att förklara men det blev en slags sameness.
Ett annat lugn och naturlighet med DCX:en
Är detta old news med?
Får utvärdera en gång till framöver innan jag slår spiken i kistan på miniDSP men räkna inte med ändrad uppfattning
Glebster skrev:schmutziger skrev:Måste säga att jag föredrar Behringer DCX2496 över MiniDSP, nu när jag lyssnat lite längre med minidsp.
Är detta old news med?
Får utvärdera en gång till framöver innan jag slår spiken i kistan på miniDSP men räkna inte med ändrad uppfattning
Intressant. Läge för ny get-together med blindtest månde?!
Glebster skrev:schmutziger skrev:Måste säga att jag föredrar Behringer DCX2496 över MiniDSP, nu när jag lyssnat lite längre med minidsp.
Är detta old news med?
Intressant. Läge för ny get-together med blindtest månde?!
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 221 gäster