ftorsell skrev: med 1090 lätta min stekpanna från plattan
He-he
Moderator: Redaktörer
ftorsell skrev: med 1090 lätta min stekpanna från plattan
ftorsell skrev:Det beror väl på flera faktorer dom flesta av mina kompisar hör ju inte ens att ders basar bottnar så det är ju inte ovanligt att vissa inte hör den skillnaden men jag har hållit på med detta med ljud länge och jag hör deffenetivft skillnad kanske inte pytte skillnad men när det gäller detta hör jag en stor skillnad
Komorok skrev:Skilde det mycket i undre gränsfrekvens på de stegen du testade? Det kan ju
ha med saken att göra. Då kan det göra att du hör skillnad. Var har de för -1dB
punkt? Var det något högpassfilter inkopplat?
subjektivisten skrev:ftorsell skrev:Det beror väl på flera faktorer dom flesta av mina kompisar hör ju inte ens att ders basar bottnar så det är ju inte ovanligt att vissa inte hör den skillnaden men jag har hållit på med detta med ljud länge och jag hör deffenetivft skillnad kanske inte pytte skillnad men när det gäller detta hör jag en stor skillnad
Nästa gång jag är i Uppsala så kan vi blindtesta lite slutsteg så får vi se. Med på det?
Komorok skrev:Skilde det mycket i undre gränsfrekvens på de stegen du testade? Det kan ju
DS skrev:Komorok skrev:Skilde det mycket i undre gränsfrekvens på de stegen du testade? Det kan ju
Det spelar väl ingen roll, man hör ju ingen skillnad, ellerhur!?
ftorsell skrev:... 30.000kr
Mjauftorsell skrev:MagnusÖstberg skrev:Vilket försteg användes?
marantz av 8003
-Martin- skrev:ftorsell skrev:... 30.000kr
Är det reducering av vikt du är ute efter?
PA-steg i denna prisklass har nästan uteslutande (avancerade) switchade nätdelar vilket driver kostnaderna. Krutet har således inte primärt lagts på de analoga ljuddelarna*). Jag hävdar att du kan få ett fullgott "trafo-PA" för cirkus 10000-15000 som matchar de förstärkare det pratats om i denna tråd.
*) Ljud-kretsarna "optimeras" för att matcha kraft-delarna, men det är ju inga direkta ljudförbättrande åtgärder.
ftorsell skrev:inget dynamic prescision fan här som vet var man hittar info om dessa
steg??
företaget som har begagnade ligger i östersund lite långt att åka varför ligger dom inte i uppsala typ mina grannar![]()
![]()
Äh nu går jag och tröstar mig med att krana ur lilla crown steget
Stereotypen skrev:Jag har ägt några dp-steg och bland annat ett par PA-4000 som jag antar att du menar. Om du vill veta specarna på dessa så ligger de på 2x400W i 8 Ohm, 2x750W i 4 Ohm, 2x1400W i 2 Ohm och 2x2600W i 1 Ohm.
Dessa steg låter mycket bra och driver precis allt.
När det gäller distsiffror så ligger de i den yttersta toppen.
Aerob skrev:ftorsell skrev:inget dynamic prescision fan här som vet var man hittar info om dessa
steg??
företaget som har begagnade ligger i östersund lite långt att åka varför ligger dom inte i uppsala typ mina grannar![]()
![]()
Här finns lite info: http://www.dpguiden.no/oldguide/index.html
Annars kan du alltid skapa en "ticket" här: http://www.ec.westcontrol.no/ticket/
ftorsell skrev:inget dynamic prescision fan här som vet var man hittar info om dessa
steg??
![]()
MagnusÖstberg skrev:Mjauftorsell skrev:MagnusÖstberg skrev:Vilket försteg användes?
marantz av 8003
KorkSniff skrev:ftorsell skrev:inget dynamic prescision fan här som vet var man hittar info om dessa
steg??
![]()
Jag bor ju för tusan i Östersund. Var hittade du steget?
ftorsell skrev:-Martin- skrev:ftorsell skrev:... 30.000kr
Är det reducering av vikt du är ute efter?
PA-steg i denna prisklass har nästan uteslutande (avancerade) switchade nätdelar vilket driver kostnaderna. Krutet har således inte primärt lagts på de analoga ljuddelarna*). Jag hävdar att du kan få ett fullgott "trafo-PA" för cirkus 10000-15000 som matchar de förstärkare det pratats om i denna tråd.
*) Ljud-kretsarna "optimeras" för att matcha kraft-delarna, men det är ju inga direkta ljudförbättrande åtgärder.
Det som är intressant är steg som lämnar bra kvalitet samt massor av ström när det behövs steget för gärna väga mycket
Aerob skrev:Du har sett den här tråden va?
Crown har ju sitt Studio Ref. 1, labgruppen har ju några brutala prylar också...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster