Blev lite special...

Tid ned räkningen för DIY träffen i Göteborg tickar på, måste bli klart till dess

Jag har nu insett att jag aldrig kommer att hinna bygga ett par till. Så jag har lite delar över, element och filterkomponenter

//Michael
Moderator: Redaktörer
Mich skrev:Jag har nu insett att jag aldrig kommer att hinna bygga ett par till. Så jag har lite delar över, element och filterkomponenter![]()
//Michael
1275gt skrev:Tänker bygga ett par PK med vifa diskant. ska bygga filterna själv. vill ha det nya uppgraderade filtrett. är detta rätt då? eller är dessa de gamla? å vad ska isf ändras?
petersteindl skrev:Bumpelibump![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=813064#813064
Längst ner i inlägget finns moddanvisningar![]()
MvH
Peter
Naqref skrev:Nu har jag gjort lite simuleringar och kommit fram till den enklaste modden för de med både Vifa och SS-diskanter.
Knipsa bort den 1.0uF kondensator som sitter parallellt med 3.3uF.
I basfiltret sitter där en kondensator på 12uF (gul polyester). Sätt en kondensator på 5.6uF parallellt med denna.
MHo skrev:petersteindl skrev:Bumpelibump![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=813064#813064
Längst ner i inlägget finns moddanvisningar![]()
MvH
PeterNaqref skrev:Nu har jag gjort lite simuleringar och kommit fram till den enklaste modden för de med både Vifa och SS-diskanter.
Knipsa bort den 1.0uF kondensator som sitter parallellt med 3.3uF.
I basfiltret sitter där en kondensator på 12uF (gul polyester). Sätt en kondensator på 5.6uF parallellt med denna.
Nån som har en pekare var man kan få tag på "rätt" sorts 5.6uF konding till modden av bastfiltret? Är det nåt speciellt att tänka på (spänningar etc)?
/MHo
boom skrev:Nån som har en pekare var man kan få tag på "rätt" sorts 5.6uF konding till modden av bastfiltret? Är det nåt speciellt att tänka på (spänningar etc)?
/MHo
^^^^^^^^^^^^^^^^^^ titta upp
JowMbla skrev:Hur är det, finns det möjlighet att få tag på ett elementkit? eller vad ska man använda för att få till något liknande?
JowMbla skrev:Hur är det, finns det möjlighet att få tag på ett elementkit? eller vad ska man använda för att få till något liknande?
boom skrev:petersteindl skrev:Just det, jag glömde dig.![]()
![]()
MvH
Peter
Host Host har du inte glömt något nu
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster