Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur ser en simulering ut med 200-250 liters låda?
Jag undrar om inte Q blir för lågt.
boom skrev:128.5db vid 10hz
Tok för stora lådor, lägg dem isåfall ner och kör en i varje endebakerman22 skrev:Jag är lite sugen på att stoppa i dom i mina rör på 420 liter...
MagnusÖstberg skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur ser en simulering ut med 200-250 liters låda?
Möjligt, vore intressant att se. De där lär skapa ett inre lådtryck som heter duga i en liten låda![]()
Blir biffiga lådor med "rätt mycket stagning" kan jag tro
boom skrev:KarlXII skrev:Det är en sak att låta mycket och en annan att låta bra.
Ska bli kul att få höra omdömena om detta.
Dom mätningar och dom lyssningar som finns på elemetet säger något annat än vad du på står.
Jag är övertygad om att du inte gör annat än en riktigt bra låda! Min bild av dig är att du inte är dumsnålboom skrev:MagnusÖstberg skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur ser en simulering ut med 200-250 liters låda?
Möjligt, vore intressant att se. De där lär skapa ett inre lådtryck som heter duga i en liten låda![]()
Låd matrial är redan bestämt hur tjocka dom kommer att bli .
björk playwood stog som huvod kandidat då man kan få upp till 50mm i tjock lek men den var så pass dyr att varje låda skulle kosta runt 3000 kr.
men det finns 30mm mdf och där kostar varje skiva ca 600kr så 3 skivor av den sen 3 skivor av 19mm och en brutal stagning inuti så tror jag att man är i hamn.
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur ser en simulering ut med 200-250 liters låda?
Låd matrial är redan bestämt hur tjocka dom kommer att bli .
björk playwood stog som huvod kandidat då man kan få upp till 50mm i tjock lek men den var så pass dyr att varje låda skulle kosta runt 3000 kr.
men det finns 30mm mdf och där kostar varje skiva ca 600kr så 3 skivor av den sen 3 skivor av 19mm och en brutal stagning inuti så tror jag att man är i hamn.
bakerman22 skrev:Är lådorna klara än ?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], nasse och 216 gäster