Moderator: Redaktörer
prolinn skrev:Nu har Linn släppt en ny Klimax DS (nätverksspelare).
Fattar inte riktigt. Varför inte lika gärna köpa dom nya grejorna monterade i lådan ,det borde bli mer kostnadseffektivt (kanske inte ekvivalent med billigare dock) och så kan man bara sälja den gamla apparaten?prolinn skrev:och vill man så kan man (mot lite extra stålar) få en ny låda inklusive nätdel etc. till det som ersätts vid uppgraderingen.
paa skrev:Fattar inte riktigt. Varför inte lika gärna köpa dom nya grejorna monterade i lådan ,det borde bli mer kostnadseffektivt (kanske inte ekvivalent med billigare dock) och så kan man bara sälja den gamla apparaten?prolinn skrev:och vill man så kan man (mot lite extra stålar) få en ny låda inklusive nätdel etc. till det som ersätts vid uppgraderingen.
prolinn skrev:Nu har Linn släppt en ny Klimax DS (nätverksspelare). Alla gamla Klimax DS-spelare går att uppgradera och vill man så kan man (mot lite extra stålar) få en ny låda inklusive nätdel etc. till det som ersätts vid uppgraderingen.
Skillnaden mellan den gamla och den nya är uppenbar. Man behöver inte ens jämföra dom sida vid sida. Den gamla var ruskigt bra jämfört med det mesta, men den nya är grym. De flesta skivor återges som om man hör artisten live. Det blir till att jobba mycket övertid och äta blodpudding, för en sån måste man bara ha!
Sarkastiska kommentarer undanbedes! Ta det om ni känner att ni måste i en egen tråd.
Richard skrev:Låter säkert jättebra inom ett komplett linnsystem. Slår vad om att det
samtidigt kommer en uppgradering till högtalarna och förstärkarna i samma veva- av toppmodellerna.
DS- spelaren är ju vacker och välbyggd också.
Denna uppgradering kommer troligen att efterföljas av samma uppgraderingar/ förbättringar i de billigare streaming- spelarna inom kort.
Linn brukar alltid göra så. Stora förbättringar introduceras alltid med toppmodellen.
Snart kommer alltså troligen Linn Akurate DS ( som redan finns i MKII ) för
52000:- att låta bättre än den äldre modellen gjorde.
mx skrev:Här finns lite mer information: http://news.linn.co.uk/news/2011/05/aud ... em-now.php
mx skrev:De vet hur man tjänar pengar i alla fall.
Harryup skrev:mx skrev:Ino har ju visserligen en helt annan approach än Linn.
På vilket sett när det gäller försäljningen menar du?
mvh/Harryup
Tengil skrev:mx skrev:De vet hur man tjänar pengar i alla fall.
Frågan är hur många kötthuvuden som "köper" en sådan produkt, jag är tveksam till att det blir några containers, och även om produkten i sig är billig att tillverka så räcker det nog inte med religiös övertygelse för att linnister skall signa upp sig på väntelistan![]()
Vh Christer
Harryup skrev:Tengil skrev:mx skrev:De vet hur man tjänar pengar i alla fall.
Frågan är hur många kötthuvuden som "köper" en sådan produkt, jag är tveksam till att det blir några containers, och även om produkten i sig är billig att tillverka så räcker det nog inte med religiös övertygelse för att linnister skall signa upp sig på väntelistan![]()
Vh Christer
Dom däringa apparaterna är nog ändå ganska populära utomlands. Dom vinner en hel del goda vitsord i tester i tidningar som inte historiskt är Linnmagasin. Tittar man i tyska tidningar så verkar dom ha blivit ganska stora, och när jag var i Japan så var/är Linn mycket stora.
Dessutom så kanske meningen med den mest kostsamma att vara den man får upp ögonen för och sedan köper man en 15', 25' eller 50' spelar istället.
Om man har aversioner mot hur Linns har sålts eller säljs i Sverige så fungerade det inte så i Japan. Stod i hyllorna bland alla andra grejor och betraktades som ett bra utländskt märke.
mvh/Harryup
mx skrev:Harryup skrev:mx skrev:Ino har ju visserligen en helt annan approach än Linn.
mvh/Harryup
Så vitt jag vet har inte Ino några präster utspridda över världen som predikar
tajming och stämda instrument och genomför tune-dem med tveksamma
metoder.
Harryup skrev:mx skrev:Harryup skrev:mx skrev:Ino har ju visserligen en helt annan approach än Linn.
mvh/Harryup
metoder.
Nja, småpåvar och lärjungar finns det ju gott om i leden och man säljer ifrån en lokal utan konkurrenter. Jag har inget emot det då alla får verka som dom själva vill, men öppnar man ögonen så ser i vart fall jag ganska många likheter i försäljningssätten. Man skaffar sig väldigt trogna kunder som inte ser något konstigt runt det egna märket men väl runt andras.
mvh/Harryup
mx skrev:Harryup skrev:mx skrev:Harryup skrev:mx skrev:Ino har ju visserligen en helt annan approach än Linn.
mvh/Harryup
metoder.
Nja, småpåvar och lärjungar finns det ju gott om i leden och man säljer ifrån en lokal utan konkurrenter. Jag har inget emot det då alla får verka som dom själva vill, men öppnar man ögonen så ser i vart fall jag ganska många likheter i försäljningssätten. Man skaffar sig väldigt trogna kunder som inte ser något konstigt runt det egna märket men väl runt andras.
mvh/Harryup
Måste väl poängtera att jag inte äger någonting från Ino eller Linn.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster