Moderator: Redaktörer
mx skrev:Mats skrev:Men herregud, man uppgraderar ju inte i första hand för att man är missnöjd! Man gör det ju för att det redan är så jäkla kul att lyssna men att man vill att det ska bli ÄNNU roligare!mx skrev:Kollar man Blocket och hifimagasin.com så är det ju mest saker från Linn
där, så att de skulle vara nöjda är ju en lika stor myt som att apparater kan
spela med sväng.
Det är inte min erfarenhet av linnister.
Richard skrev:mx skrev:Mats skrev:Men herregud, man uppgraderar ju inte i första hand för att man är missnöjd! Man gör det ju för att det redan är så jäkla kul att lyssna men att man vill att det ska bli ÄNNU roligare!mx skrev:Kollar man Blocket och hifimagasin.com så är det ju mest saker från Linn
där, så att de skulle vara nöjda är ju en lika stor myt som att apparater kan
spela med sväng.
Det är inte min erfarenhet av linnister.
Nej, precis.
Som linnist köper man nytt för att man vill höra musikerna spela mera taktfast, med mera stämda instrument och med mera rytm.
Det man som linnist inte förstår är att apparater inte har några som helst musikaliska egenskaper överhuvudtaget.![]()
Och att det istället hela tiden bara handlat om sinsemellan anpassade apparater, med en stor dos " sameness" som gör att alla skivor låter åt likartat håll.
Då man förstår att det är på detta sätt, är man fri.
Fri att köpa andra apparater, fri att lyssna på musiken som man själv vill.
Man är tom. fri att börja använda tonkontroller igen, om man själv vill det.
...och att det inte behöver bli speciellt kostsamt.![]()
Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
Säg att jag har fel. Övertyga mig.
JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
Min ZP90 vann en hel del på att kopplas till en extern DAC. MEn det är lätt åtgärdat – det är bara att låtsas som om man inte vet om något annat.
JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
Min ZP90 vann en hel del på att kopplas till en extern DAC. MEn det är lätt åtgärdat – det är bara att låtsas som om man inte vet om något annat.
bassman skrev:JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
App-app-app, inte börja tweeka nu JTarnstrom!! Då är du snart där igen![]()
petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jahaja ja ja ok'rå. Halleluja Halleluja. E d bra så?
ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
Mats skrev:ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
Jaha, så din spade är störst? OK, du vinner...mx skrev:Mats skrev:ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
Halleluja! Praise Ivor Tiefenbrun. Bort med armbandsuren och fram med styva
stativ.
Mats skrev:Jaha, så din spade är störst? OK, du vinner...mx skrev:Mats skrev:ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
stativ.
Skulle inte tro det nej...mx skrev:Mats skrev:Jaha, så din spade är störst? OK, du vinner...mx skrev:Mats skrev:ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
stativ.
Utveckla.
Mats skrev:Skulle inte tro det nej...mx skrev:Mats skrev:Jaha, så din spade är störst? OK, du vinner...mx skrev:Mats skrev:ja du var ju helt rätt person att svara på den frågan Richard...Richard skrev:petersteindl skrev:Mats skrev: Haleluja! Se den enkla och enda för oss alla givna sanningen varde uppenbarad!! Så bröder och systrar, stäm in i kören, låtom edra tungor bevittna sanningen!! Haleluja!!!
Jodå- Halleluja !![]()
stativ.
Utveckla.
KarlXII skrev:JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
Been there, done that. Den spelar i moll iallafall.
Funderar på om det inte ligger något i att den behöver moddas i klockningen .
JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:JTarnstrom skrev:KarlXII skrev:Sonos är funktionellt bra och smutta i kvalitet och användande, men jag tycker faktiskt att åtminstone zp90, som är den enda jag testat ordentligt, är en glädjedödare när det kommer till lyssningsupplevelse.
Been there, done that. Den spelar i moll iallafall.
Funderar på om det inte ligger något i att den behöver moddas i klockningen .
http://www.cullencircuits.com/webapps/s ... pid=299746
KarlXII skrev:Ahh. Det är en ren fröjd att spela direkt från PC:n via USB istället för via Sonosen, trots att det går genom samma DAC.
Som att komma från ett infiset sovrum ut på balkongen på morgonen.
Kan detta vara placebo?
KarlXII skrev:Varför gnäller jag på Sonos i JT:s tråd?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster