Moderator: Redaktörer
Klister skrev:Jag har ett utrymme under en liten trappa i vardagsrummet som jag tänkt utnyttja till subbas.
Det får plats max en 10", men det får plats en låda på över 200 liter. Vilket element är att föredra? Har funderat en del på xxls och det är den prisklassen ungefär jag tänkt mig. Men finns det någon fördel i att utnyttja möjligheten till större låda med något annat element?
Jonka_ skrev:Varför max en 10" ? 200 L låter som du har utrymme för något större..
Min 10" spelar fint i en 35L låda.
Klister skrev:Jonka_ skrev:Varför max en 10" ? 200 L låter som du har utrymme för något större..
Min 10" spelar fint i en 35L låda.
Tänk dig en trappa på fem steg. Utrymmet under kommer man åt på ena sidan. Ingen luft mellan stegen. Det blir ju som en triangel från sidan där jag tänkt mig högtalaren. Man kanske skulle kunna klämma in en tolva om man lutar baffeln. Annars får det bli någon form av bandpass tror jag
Klister skrev:såhär ser det ut
Inte så stor öppning, men 1,8meter djupt.
Behörighet saknas till bilderna..Klister skrev:Tänkte om lite och kom fram till detta.
Här är lådan 142 liter tom. Det är plats till två stycken tolvor.
Från högtalarna till golvet är det 15cm.
Vad säger ni om detta?
celef skrev:paa skrev:Så här har ino trängt in dubbla 12" element i på liten baffel:
det där såg avancerat ut, vad vinner man på att göra så?
Klister skrev:Jag har ett utrymme under en liten trappa i vardagsrummet som jag tänkt utnyttja till subbas.
Det får plats max en 10", men det får plats en låda på över 200 liter. Vilket element är att föredra? Har funderat en del på xxls och det är den prisklassen ungefär jag tänkt mig. Men finns det någon fördel i att utnyttja möjligheten till större låda med något annat element?
Klister skrev:Tänkte om lite och kom fram till detta.
Här är lådan 142 liter tom. Det är plats till två stycken tolvor.
Från högtalarna till golvet är det 15cm.
Vad säger ni om detta?
Egerwood skrev:Hej
jag såg bilden och jag undrar nu följande.
om det får plats en 10 så är det ju bara 5 cm större för en 12:a.
om du sågar ur lite i vagnstycket "det kan ju inte vara särskilt mycket som fattas"
om man sedan sågar till en baffel som täcker hela sidan ända upp mot listningen till stegen som en stor tripp trapp trull baffel så borde det ju bli hur smutt som helst.
det verkar ju mynna ett el rör i golvet säg att du har förberett ett rör fram till media bänken
Mich skrev:Man kanske får se upp lite med att montera elementen liggandes. Membranet kan hänga ner sig med tiden.
Så som du tänkte först, med ett element. Så antar jag att det skulle sitta på trekantiga sida. Hur stor diameter får plats där?
XXLS 10" 270mm
SB 10" 290mm
XXLS 12" 309mm
SLS 12" 315mm
SB 12" 346mm
//Michael
Mich skrev:Man kanske får se upp lite med att montera elementen liggandes. Membranet kan hänga ner sig med tiden.
Så som du tänkte först, med ett element. Så antar jag att det skulle sitta på trekantiga sida. Hur stor diameter får plats där?
XXLS 10" 270mm
SB 10" 290mm
XXLS 12" 309mm
SLS 12" 315mm
SB 12" 346mm
//Michael
boom skrev:Varför är det ingen som rekomenderar Css produkter
då dom har både 10 och 12 tums basar .
http://byggdinbas.jetshopfree.se/startsidan-i-44.aspx
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 16 gäster