Verkligen tråkigt! Saknade Rauna på Sweetspot-mässan nyligen och det fanns tydligen skäl till det. Har träffat Bo vid ett par tillfällen och det har alltid varit trevligt. På senare år har man kunnat följa en del av hans förehavanden via Internet. Han lämnar verkligen ett tomrum efter sig!
Ja, rauna leira var ju en mycket positiv upplevelse under slutet av 80-talet, lät bra, samt satt Sverige på kartan under några år.
Bakom varje konstruktion finns det dessutom en människa.
Tråkigt att han gått bort.
Mycket sorgligt att Bo gått bort så hastigt.
Vi hade mer kontakt än någonsin under det gångna året, inte bara via telefon och internet utan även IRL flera gånger och jag fick besöka Blåbärvägen och träffa underbara Olga.
Sverige har blivit en unik och mångfacetterad ljudprofil fattigare...
Tankarna går i denna stund till hans familj och närmaste.
//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com
kommer ihåg hur Bo demonstrerade sina gigantiska högtalare (stora som turistsängar med ett antal 10" bredbandare (tror jag att det var) och spelade Penderecki så det sod härliga till... idag har jag stora högtalare och i stort sett allt som Penderecki gjort, och jag undrar inte varför... tack för inspirationen
Vila i frid
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig