Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Den dagen man begriper att förutsättningarna för att i hemmet kunna återge programmaterialet med ursprungligt fullt dynamiskt headroom, med bibehållen hög ljudkvalité är väldans svårt, om inte omöjligt, så kan man lugnt backa ett steg och ändå känna sig rätt nöjd.
zapanasta skrev:Själv har jag funderat ochså på slutet, ett jä bytandes det varit under några år nu framförallt på högtalarsidan..
Jag har kommit på att det är nyfikenheten som driver mig mest,visst jag lyssnar på musik ibland men nästan lika mkt på testtoner/letar fel osv osv... (Tokerier)
Har jag inte lyssnat på några dar och ger fn i testskivor och sånt så tycker jag det låter jättebra.![]()
Så nu har jag bestämt mig för att sätta mig ner och lugna ner mig lite med detta och va nöjd med det som finns.
Få se hur länge man håller det
DVD-ai skrev:Man blir alldrig nöjd !
MagnusÖstberg skrev:Ja, jag är nöjd.
Men skall väl få tummen ur och få upp mina surrounder, göra en lika estetiskt fin diffusor som Blixten och placera mina nuvarande basmoduler på annan plats för att ersätta dom med ett gäng Bremenbasar (de har jag redan och materialet till lådorna). Sen skall jag göra ett gäng signalkablar nån gång. Ingen panik på något sätt.
Några inköp på ljudsidan ser jag inga behov sett ur återgivningssynpunkt utan pillar jag med något framöver är det mest för att det är kul att konstruera och testa. Det är ett annat perspektiv.
Laila skrev:Bill50x skrev:DVD-ai skrev:Är ljudintresset och det enorma engagemanget ett substitut för något annat kanske?
Kanske det. Men vad man än ägnar sig åt kan det alltid ses som ett substitut för något annat.
/ B
Du menar substitut för (att) pippa . . . ?
(Som Laila sa . . .).
zapanasta skrev:Det är ju en mkt trevlig hobby detta som jag alltid kommer att va intresserad av,gäller att få lite distans ibland så det inte blir en belastning/noja bara![]()
Fått lite annat att fokusera på nu,har alltid tränat/tävlat och nu när man passerat 45 så är det styrketräning som gäller.
Styvsonen på 21 år har tränat upp sig väldeliga på några år så nu har vi en liten battle i bänkpress (Vem blir först att bänka 120![]()
)
phloam skrev:Jag är mest nojjig över att det finns så mycket fin gammal hifi som slängs eller som man borde leta efter på loppisar medan det fortfarande finns...![]()
Får man tag i grejerna är det bara att njuta av dem, med bra musik dessutom
DVD-ai skrev:Hur är det för er andra, hur mycket upplever ni att ni "nojar" er ?
perstromgren skrev:Finns det verkligen så mycket gammal utrustning som är "bra" med dagens mått mätt? Trevligt och snyggt? Absolut. men bra?
perstromgren skrev:
Finns det verkligen så mycket gammal utrustning som är "bra" med dagens mått mätt? Trevligt och snyggt? Absolut. men bra?
perstromgren skrev:Finns det verkligen så mycket gammal utrustning som är "bra" med dagens mått mätt? Trevligt och snyggt? Absolut. men bra?
Komorok skrev:Nyufikenheten driver mig. (Vad är möjligt att uppnå i välljud och återgivning?)
Jag vill till gränsen. Jag vet ungefär hur jag ska ta mig dit och tänker ta mig dit..
Tengil skrev:
Finns möjligheten så rekommenderar jag alla som är intresserade av återgivning på riktigt att aktustikreglera sitt rum, det är en ENORM skillnad.
Vh Christer
Bill50x skrev:perstromgren skrev:Finns det verkligen så mycket gammal utrustning som är "bra" med dagens mått mätt? Trevligt och snyggt? Absolut. men bra?
Javisst. Mina Dahlqvist DQ10:or från 1978 låter fortfarande riktigt bra. Är dom tillräckligt gamla för att kvala in under epitetet "gammal utrustning"?
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster