Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:En liten synpunkt i sammanhanget är att Spotify premium i mitt tycke inte är av samma kvalitet som en CD. Det blir rundare och diffusare.
Kan ju vara så att detta gynnade vissa högtalare mer än andra, jag vet inte.
Det har ju kommit fram tankar om att 3.4 är mer förlåtande med sämre inspelningar.
sprudel skrev:En liten synpunkt i sammanhanget är att Spotify premium i mitt tycke inte är av samma kvalitet som en CD. Det blir rundare och diffusare.
Kan ju vara så att detta gynnade vissa högtalare mer än andra, jag vet inte.
Det har ju kommit fram tankar om att 3.4 är mer förlåtande med sämre inspelningar.
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Jag har fortfarande bäst stereo i hela världen!
Lät monitor audion sämre vid gårdagens lyssningar ?
Monitor Audio lät (nästan?) bättre utan dämpning konstigt nog. Lite som Linn.
Richard skrev:sprudel skrev:Att spotify premium skulle låta dåligt vill jag dementera. Jag funderar faktiskt att skrota SB Duet och köra på detta istället.
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Jag har fortfarande bäst stereo i hela världen!
sprudel skrev:Richard skrev:sprudel skrev:Att spotify premium skulle låta dåligt vill jag dementera. Jag funderar faktiskt att skrota SB Duet och köra på detta istället.
Vaddå skrota SB Duet? Jag kör Spotify via min SB Duet, hur gör du?
Kanske därför jag inte tycker det låter så bra?
Varför leva i tvivel när ni lätt kan undersöka dettaRichard skrev:...men jag tvivlar starkt på att de skulle nå upp till dynaudion, även under sådana förutsättningar.
MagnusÖstberg skrev:Varför leva i tvivel när ni lätt kan undersöka dettaRichard skrev:...men jag tvivlar starkt på att de skulle nå upp till dynaudion, även under sådana förutsättningar.
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Jag har fortfarande bäst stereo i hela världen!
" nästan bättre" än Dynaudio, menar du ? Eller vad menar du ?
![]()
Beskriv mera ljudkaratären och skillnaderna mellan monitor audios flaggskepp och dina egna högtalare.
Jag tror det är fler som undrar...
mx skrev:Ja, nu har han ju inga PL300 utan ett par RS6.
Vart kommer PL300 ifrån?
Jag tror att alla de inblandade har goda möjligheter att göra alla lyckliga - bara man ger dem rätt förutsättningarRichard skrev:MagnusÖstberg skrev:Varför leva i tvivel när ni lätt kan undersöka dettaRichard skrev:...men jag tvivlar starkt på att de skulle nå upp till dynaudion, även under sådana förutsättningar.
Tvivel är min arvedel...
Jag kan tillägga att vi frågade mx hur det lät innan ACO- skivorna placerades ut på väggarna och golvet runt Dynaudio- högtalarna.
Han nämnde då att det lät förskräckligt illa.
Vi kan då betänka att de övriga två par högtalarna kördes utan dämpskivor.
...och det lät sämre än dynaudio, men ändå ok.
...så resultatet kanske hade sett helt annorlunda ut med optimal placering av samtliga högtalarna.
Kanske piP ( med dämpskivor ) rent av skulle ha vunnit ?![]()
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Ja, nu har han ju inga PL300 utan ett par RS6.
Vart kommer PL300 ifrån?
Tyckte jag läste det nånstans.![]()
Hursomhelst- är Dynaudio 3.4 fortfarande herre på täppan?
Svara ärligt.... Och fort
Ja!
Richard skrev:sprudel skrev:Richard skrev:sprudel skrev:Att spotify premium skulle låta dåligt vill jag dementera. Jag funderar faktiskt att skrota SB Duet och köra på detta istället.
Mest för att den ibland krånglar, speciellt då vi nu har över fem trådlösa manicker på en enda router.![]()
En airport från Apple fungerar säkert bättre. Och att använda IPaden till spotify...
sprudel skrev:Richard skrev:sprudel skrev:Richard skrev:sprudel skrev:Att spotify premium skulle låta dåligt vill jag dementera. Jag funderar faktiskt att skrota SB Duet och köra på detta istället.
Mest för att den ibland krånglar, speciellt då vi nu har över fem trådlösa manicker på en enda router.![]()
En airport från Apple fungerar säkert bättre. Och att använda IPaden till spotify...
Du missade frågan Rickard, eller så är jag lite trög. Hur kör du Spotify, om inte via SB Duet?
Laila skrev:Fan, har ni inte gett er än . . . va gafflar ni om . . .![]()
. . .
va inte matchen redan avgjord . . .![]()
JanBanan skrev:Laila skrev:Fan, har ni inte gett er än . . . va gafflar ni om . . .![]()
. . .
va inte matchen redan avgjord . . .![]()
Men det blev ju fel resultat! Fel elektronik. Fel akustikbehandling. Fel musik. Fel deltagare. Fel preferenser. Bristande erfarenhet. Osv.
MichaelG skrev:Nu får vi ju hålla i minnet att resultatet av "testet" inte kan tas på fullt allvar ity det inte fanns med några QLN-högtalare. Det blir ju litet som att utse "världens bästa bil" och startfältet består av Ford Mondeo, Opel Vectra och Renault Megane...![]()
![]()
![]()
Hälsn. Michael
Användare som besöker denna kategori: radelius och 37 gäster