Moderator: Redaktörer

Fjonkalicious skrev: om inte Pioneer är bra, vilket är det då man skall ha?
Mvh
Filip

MagnusÖstberg skrev:Sansui-steg är min vintage-passion.
Jag gillar även AKAIs gediget byggda ministereos med separata delar också
MagnusÖstberg skrev:Jag gillar även AKAIs gediget byggda ministereos med separata delar också
Sansui_OlleMirsch skrev:Jag är kär i alla mina Sansui´s men favoriten är AU-555A som är ganska liten förstärkare men som ändå spelar med pondus.

Vinylcalle skrev:Hoppas det inte är alltför ofint av mig att göra lite halvreklam här och berätta att vi (rehifi) snart kommer ha ett B-2102 till salu. Du har väl redan 3 så 4 vore väl inte fel.Förutom för alla stackare som blir utan när du samlat på dig halv europas uppsättning.
Lite intressant är det att det finns kosmetiska småskillnader på mina tre steg. Försteget har jag aldrig sett annat än på bild.Vinylcalle skrev:Kan förövrigt avslöja att C2301 och B2301 är bra vintage hifi.Och ja jag hade ett par framför mig för någon vecka sedan.
![]()
MvH Carl
perstromgren skrev:Sansui_OlleMirsch skrev:Jag är kär i alla mina Sansui´s men favoriten är AU-555A som är ganska liten förstärkare men som ändå spelar med pondus.
Å, en 555! Min kompis i gymnasiet köpte en sådan 1972 och jag var ruskigt avundsjuk! Bara att ha mellanregisterkontroll! Wow! Nästan 40 år har gått sedan dess, men jag kan fortfarande komma ihåg känslan i kontrollerna!
Sansui_OlleMirsch skrev:Jag är kär i alla mina Sansui´s men favoriten är AU-555A som är ganska liten förstärkare men som ändå spelar med pondus. Har precis köpt nya lurar i form av Philips SHP8900 som låter utmärkt till denna förstärkare och de låter bättre än mina gamla SHP895.
xeizo skrev:Gratulerar till dina nya Philips-lurar, de är en riktig lågbudgetpärla, men kräver verkligen ett bra hörlurssteg. Det låter rätt dåligt över en Iphone tex, men drivna av hörlursuttaget på en Vintage-förstärkare låter de väldigt fullvuxet och högupplöst. Jag driver mina med en 2x100W Yamaha-stärkare från 1993, ingen Vintage-status på den men den är faktiskt överraskande bra, och kunde inte vara mer nöjd.
xeizo skrev:Sansui_OlleMirsch skrev:Jag är kär i alla mina Sansui´s men favoriten är AU-555A som är ganska liten förstärkare men som ändå spelar med pondus. Har precis köpt nya lurar i form av Philips SHP8900 som låter utmärkt till denna förstärkare och de låter bättre än mina gamla SHP895.
Nu äger jag tyvär ingen Sansui längre, men jag skulle sannolikt få hjärtinfarkt minst om jag snubblade över ett B2301.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster