Jag känner förstås en hel drös med LTS-medlemmar.
Alla har förstås olika anläggningar. Jag har aldrig sett två LTS:are som har exakt samma pryttlar.
Vissa kör helt igenom med apparater som rekommenderats av LTS och ibland har de också byggt LTS-högtalarna av en eller flera varianter. Dessa tycks även ofta vara åt det "prismedvetna" hållet. Verkar sällan vara intresserade av nya saker som dyker upp på marknaden. Kan efter en bra test i MoLt gå direkt in i en butik och bara köpa prylen utan att anse sig behöva lyssna!
Sedan finns det LTS-medlemmar som kör med samma gamla utrustning som de haft sedan 70/80-talet. Ofta finns Sonab och/eller Revox A77 någonstans i anläggningen. Kanske någon Tandberg här och där.
Sedan finns det LTS-medlemmar som har absolut INGA apparater som har rekommenderats av LTS i anläggningen. Möjligtvis sitter det en hemlödd stump RG-62 till kassettdäcket

! Dessa är oftast de som har den dyraste stereoanläggningen. Här finns t ex personer som har de dyrare appareterna av följande slag:
Krell
Audio Research
Jeff Rowland
Infinity
Michell Gyrodeck
Senaste Quad (rakt igenom!)
SME
Benz
Audio Artistry
Wilson (på jobbet!)
Lectron (Hiraga)
Jadis
Martin Logan
Perreaux
med mera...
(bara ett fåtal perosner inblandade i listan ovan, och man kan ju tänka sig hur lång listan blir med resten av medlemmarna)
Och så finns det LTS-medlemmar som har en kombination av apparater som rekommenderats av LTS och apparater som inte testats av LTS. De är de flesta, uppskattar jag.
Det tycks samtidigt vara väldigt få LTS:are som köpt en apparat som tidigare sågats i MoLt!
De flesta lyssnar på både CD och vinyl. Många har under de senaste tio åren börjat intressera sig för hembioljud. Inte så många verkar vara "apparatbögar" (undantaget mig själv och några till kanske!*), utan det är musikintresset som gör att de intresserar sig för att skaffa en bra anläggning för att spela sin musiksamling på. Somliga pular också med egna inspelningar, ibland även icke tillåtna sådana (liveframträdanden)!
*Men även dessa har musiken som huvudintresse. "Problemet" med mig själv är att jag är en samlare och inte orkar sälja iväg gamla prylar. Då blir det att 11-åriga dottern** min får en juste stereo, högtalare hamnar hos polare i Abisko, och så kan man ju sätta något junk på landet, Pappa får en avlagd CD-spelare...Ett annat "problem" som egentligen ionte är ett problem, är att jag vill enkelt kunna spela många olika förmat. Då är det lätt att det hamnar ett antal apparater hemma. De formaten är för tillfället rullband, kassetter, CD, vinyl, FM-radio, DAB-radio, DTRS, DAT, digital-TV, laserdisc, DVD, SACD, DVD-Audio, DTS-CD, och kanske något till(?).
** Sveriges yngsta ägare av en "fin-stereo"? Hon har nu världens första DVD-spelare (Toshiba), Fosgate surroundprocessor (på sin tid den bästa som fanna att tillgå), Hafler DH-200 slutsteg (numera en klassiker), LTS-högtalare, korsning av F1 och S1 med helt resistivt dämpad låda.