Märkestrogna?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-30 09:30

StefanL skrev:En klar sköldpadds-bump.

:P
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2011-05-30 10:38

Vee-Eight skrev:
FBK skrev:Denon är det enda märke som jag har hållit mig märkestrogen till under många år, har ju ägt både 2105, 3806 och nu 3310.

Bara av ren nyfikenhet; varför bumpade du med denna kommentar?

Vad tror du? Ärlighet vara längst så jag ska tala om varför.
Efter ThePreTor1aN bump av gamla trådar så blev jag nyfiken på vad som skrevs här förr, så jag skummade av lite gamla trådar när jag såg denna och tänkte då på att jag har varit trogen emot Denon.
Så som n3mmr skrev så fanns det inte några elaka tankar bakom bumpandet av denna tråd utan jag tyckte bara att Denon förtjänar en bump av tråden då märket i mina öron håller hög kvalite överlag.

Ps. Men man får visst akta sig, såg att ThePreTor1aN fått en varning pga bump av trådar.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2011-05-30 12:44

FBK skrev:
Vee-Eight skrev:
FBK skrev:Denon är det enda märke som jag har hållit mig märkestrogen till under många år, har ju ägt både 2105, 3806 och nu 3310.

Bara av ren nyfikenhet; varför bumpade du med denna kommentar?

Vad tror du? Ärlighet vara längst så jag ska tala om varför.
Efter ThePreTor1aN bump av gamla trådar så blev jag nyfiken på vad som skrevs här förr, så jag skummade av lite gamla trådar när jag såg denna och tänkte då på att jag har varit trogen emot Denon.
Så som n3mmr skrev så fanns det inte några elaka tankar bakom bumpandet av denna tråd utan jag tyckte bara att Denon förtjänar en bump av tråden då märket i mina öron håller hög kvalite överlag.

Ps. Men man får visst akta sig, såg att ThePreTor1aN fått en varning pga bump av trådar.

Frågan var helt ärlig, så jag tror ingenting i detta fall.

Mnjae, man behöver inte akta sig. Det är helt ok att bumpa trådar om man har ngt att tillföra, vilket du hade. Men i hans fall så övergav han tråden rätt kvickt och tillsynes utan vilja att eg diskutera ämnet. Det beteendet är däremot helt fel. Att okynnesbumpa trådar är lika illa som att spamma sönder forumet, eller tom ännu värre eftersom man också förstör gamla och ofta bra trådar. Eftersom vi har varit förskonade från sånt hittills, så har vi aldrig reflekterat att skaffa en automatlåsning på äldre trådar. Den lösningen är iof inte helt suverän, men det hindrar ju inte nya trådar i ämnet.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2011-05-30 14:25

AndersP skrev:När det gäller öl så är produkterna från det skotska bryggeriet BrewDog svårslagna tycker jag.

Gillar BrewDog också. Men Dugges är en förbannelse. Både jag och Popsnöret har en förtjusning i detta öl. Just nu en förbannelse p g a att jag bör gå ner i vikt. Och mina medicinska rådgivare säger att Dugges innhåller en förbannad mängd kalorier.

Annars är jag inte speciellt märkestrogen. Har haft Cyrus (ligger i förrådet och skall säljas) Quad och HK - bioförstärkare. Nu Onkyo bioförstärkare, Michell skivspelare som jag gillar men också kan bli trött på sedan Martin Logan som jag just nu inte ser någon anledning till att sälja. Rörförstärkeriet är kinesiska eftersom budgeten (och kvaliten) ändå styr hemma. Kan dock tycka om en del japanska rörgrejer som Leben och EAR. Låter fint och ser ju bra ut också.

Byter relativt sällan grejer. Även om man har en plan hinner det hända saker tankemässigt som gör att focus och tänk ändras. Tyvärr är jag nu lite sugen på ett försteg från EAR.

Men jag tycker om när anläggningen gestaltningsmässigt inte spretar alldeles för mycket. Men nödvändigtvis innebär det inte samma tillverkare. I min bytartakt hinner de ändå byta ut det exakta utseendet många gånger från samma tillverkare. Så lite michmach blir det ju.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2011-05-30 15:36

Jag är märkestrogen så länge jag upplever att jag får något specifikt mervärde till en rimlig peng. Men jag är beredd att överge ett märke så snart jag anser att mervärdet uteblir, eller pengen blir orimlig.

På högtalarsidan har jag kört med QLN sedan mitten av -80-talet. De QLN-högtalare som tillverkas nu ger inte mig något mervärde, varför mina senaste 2 högtalare är av märket Q-Acoustics. Och jag kommer att vara trogen detta märke till dess att jag upplever att jag får mer välljud för pengarna på annat håll. (Eller har behov av något de ej har i sortimentet.)

Hälsn. Michael

Ps. Min första QLN (one) åkte i skilsmässan -85. Mina andra QLN (Signature) innehas numera av min son som är hur nöjd som helst. Mina tredje QLN (one) spelades sönder förra året och ersattes av mina första Q-Acoustics (2020). Mina fjärde QLN (Reference) byttes in mot mina femte QLN (Artec 1600) för ett par år sedan. Mina andra Q-Acoustics (2010) är precis beställda och ska ersätta mina ganska ruttna datorhögtalare. Och ja - vi har musikanläggningar i flera (5) rum. :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi