Jaja, tack ialla fall Weedo.

Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Jag har installerat Netframework nu, men får samma resultat som Pontus91?
weedo skrev:Programmet är egentligen en sorts app som laddas ner och körs lokalt men som inte installeras.
Nattlorden skrev:weedo skrev:Programmet är egentligen en sorts app som laddas ner och körs lokalt men som inte installeras.
Hur sätter man upp Visual Studio för att bygga sådana apps? Vad sitter i andra ända, bara ett ställe där filen ligger, eller en riktig server som gör något?
weedo skrev:kodapa skrev:nadifierad skrev:Jag har installerat Netframework nu, men får samma resultat som Pontus91?
+1
Kör du Microsoft Internet Explorer? Det funkar inte med Firefox...
kodapa skrev:weedo skrev:kodapa skrev:nadifierad skrev:Jag har installerat Netframework nu, men får samma resultat som Pontus91?
+1
Kör du Microsoft Internet Explorer? Det funkar inte med Firefox...
Nu funkar det. Jag kör chrome och försökte köra länken från utforskaren, det gick inte så bra...
När jag klistrade in länken i ett explorerfönster fungerade det alldeles utmärkt.Tack Weedo!
nadifierad skrev:jag måste vara totalt blåst för det funkar inte för mig och min pissdator
nadifierad skrev:Jag har också Chrome. Jag ska testa i explorer sen.![]()
Jag har precis kommit hem från ett besök hos Ola68.
Kul att få lyssna på hans smäckra jättepjäser.![]()
Det lät stort, och underbart, och nu vill jag inte lyssna på mina fesburkar längre.
Ett väldigt trevligt musikrum har han, och han verkar vara en hyvens prick själv. Tack för demonstrationen Ola!
Så nu är jag definitivt inställd på linjekällor............
Och förresten...
De här har flyttat hem till mig nu![]()
Tyvär är takhöjden i mitt vardagsrum 6cm för låg, så jag kan inte prova dem förrän imorrn![]()
Jag ska kapa ner dem en smula.
Tanken är att de ska omarbetas en smula. Jag tänkte bygga nya lådor, senare, med en vertikal linje.
Men det får bli när ljudrummet är klart, för där är takhöjden högre.
DVD-ai skrev:Om du fullständigt ska bygga om dom, hade det då inte varit billigare att köpa element m.m. löst/ nytt och bygga från grunden.. ?!![]()
DVD-ai skrev:Mehhh, det går ju inte...
dom låter ju bra va jag vad förstått...
Sådant säljer man inte för symboliska summor...![]()
![]()
![]()
Kul projekt!
Men varför bygga om dom ?
celef skrev:kul att dom där dyker upp igen dom där olas coola, jag har oxå snöat in i på linjer men utan utan att ha påbörjat drömbygget, måste hitta ett lämpligt element först, men min dröm har ingen separat diskantlinje, så jag måste hitta en liten bredbandare som oxå klarar diskanten bra, det verkar nästan omöjligt
celef skrev:det är möjligt att det går att klämma in en superdiskant, men då faller lite av den rena och enkla skönheten med linjen tycker jag, en smal linje som täcker in högsta diskant ända ner till avgrunden, eller ner till 300hz iallafall och allt med en homogen spridning helt utan loober
jag sitter ganska nära mina högtalare, jag får panik när ljudet ändrar karraktär när jag reser på mig eller rör mig framför högtalarna, jag tror men vet inte säkert om linjekällan kan få denna effekt att minska kraftigt, om jag väljer element med omsorg det vill säga. möjlighet till kraftiga ljudtryck är alltså inte mitt mål med linjen - allt handlar om formen på ljudutstrålningen, typ
celef skrev:så very najsnu har det ju nästan inte gått någon tid alls men känns det otänkbart att gå tillbaka till vanliga plutthögtalare nu?