Jansson skrev:DVD-ai
Hummer är godare än lasagne
![]()
Jag begriper mig inte på ditt resonemang. Är ditt mål att äga hummeranläggningen bara för att det är målet?
Kan du inte uppskatta en lasagneanläggning?
En korv med brödanläggning är inte fy skam om det är god korv och bra korv bröd och en kall pilsner.
En fåtal människor kan käka hummer till varje måltid medan de flesta får avstå. Tyvärr livets realitet.
En del tycker att en svensk nyfångad hummer är värd att spara till och man kan kanske unna sig den ibland.
Jamen då är det värt det.
Prioritering av det som är viktigast.
Det som är viktigast för dig och gör dig glad.
Det är ens förbaskade plikt att göra det bästa av det korta liv man har och ha kul.
Inte hänga upp sig på oväsentligheter.
Men du missar att lasagnen inte är något med skaldjur i
på samma sätt som det som lasagnen symboliserar inte har något med ljud eller ljudåtergivning att göra.
Ingvar:
Målet har varit en anläggning som är dynamiskt obegränsad och med en ljudkvalitet som är tillräcklig för mig.
Just kombinationen är svår, det blir dyrt och tidskrävande...
Det grundläggande är att ha en anläggning som jag kan spela musik på, och i övrigt vet jag inte vad jag ska svara...
Jag tyckte om apparaterna (tror jag) men egentligen gjorde jag nog bara det som en följd av det sökande jag berättade om och inte för att jag egentligen tyckte om apparaterna i sig...
Jag älskar att lyssna på musik och jag vill kunna lyssna på musiken med god ljudkvalitet.
som det känns nu så är prylintresset ganska lågt, tämligen ointressant att hålla på... Som det känns nu vill jag bara ha något som låter och på ett sätt som jag kan leva med.
Tur då att jag har kunskapen om hur det ska gå till så att jag kan ta lättaste vägen dit utan några "habrovinklar".