Ragnwald skrev:Tengil skrev:Det enda jag vet, var att ett rörslutsteg på flera hundra watt i klass A var med i testsetupen
Vh Christer
Du är duktig du.
En smilie fattades nog
Christer
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Tengil skrev:En smilie fattades nog
Christer
Den här gången fick du hålla till godo med min glada avatar.
Sanjuro skrev:Blev det inte en nolla för mycket nu Steveo1234?
Oavsett, så är det ruskigt låg dist och jag är också nyfiken på hur man kan mäta så pass små avvikelser.
sprudel skrev:Alexi skrev:två av tre personer som jag frågatt och som bytt från s till es säger att skillnaden är stor.
Har nu haft es ett bra tag istället för cr80s. Hela setupen känns mer tight, homogent, och klarare på något sätt. Det är väl rent kan tänka.
Bioljudet blev bättre också.
Tengil skrev:Sanjuro skrev:Att cr80es hade ett övertag i Feelgood-faktor var ju givet. Det är något speciellt med små, tunga saker.
Den blå lampan ocksåicke att förglömma
![]()
Vh Christer
sprudel skrev:Hur mycket skiljer?
Jag hör nämligen mitt cr80s, Lennart hör sitt också.
När jag kör med enbart huvudhögtalarna i16s, utan bas är det en bättre upplösning, mer kropp, i ljudet. Är cr 80es genomskinligare.
nikeb skrev:hej då Ingvar inte svarar på mail och inte visste priserna när jag ringde honom så undrar jag om någon med sista prislistan kanske skulle kunna uppge vad 80S resp 80ES filtren kostar.
jannemannen skrev:sprudel skrev:Hur mycket skiljer?
Jag hör nämligen mitt cr80s, Lennart hör sitt också.
När jag kör med enbart huvudhögtalarna i16s, utan bas är det en bättre upplösning, mer kropp, i ljudet. Är cr 80es genomskinligare.
Det behöver inte vara filtret som ställer till det. Det kan vara så att huvudhögtalarna spelar bättre i ditt rum odelade.
Jag har andra komponenter själv, men jag kör mina huvudhögtalare fullregister för att jag upplever att det låter mer homogent på något sätt. Svårt att beskriva skillnaden med ord.
Mvh/Janne
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster