Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Nattlorden
Du missar att jag skriver " höjd... gentemot den tidigare utgivningen".
Jag skriver inte höjd gentemot masterbandet, eller vad det nu var.
Min jämförelse har hela tiden varit mellan två utgivningar.
Mastern vet varken du eller jag något om.
Flint skrev:
Hur som helst är basområdet mellan 20-50Hz höjt
på LTS-utgåvan gentemot den tidigare utgivningen.
//
Flint skrev:Jag ska försöka komma ihåg det.
Hur som helst är basområdet mellan 20-50Hz höjt
på LTS-utgåvan gentemot den tidigare utgivningen.
Flint skrev:Det är möjligt att dom sänkte 20-50Hz med 8-10dB på den tidigare utgivningen för att dom tyckte att den lät för bra.
KarlXII skrev:Flint skrev:Det är möjligt att dom sänkte 20-50Hz med 8-10dB på den tidigare utgivningen för att dom tyckte att den lät för bra.
Kan det inte vara gällande ljud-mode då?
Jag tycker att många skivor från den tiden låter riktigt illa, med väldigt nertonad bas.
Flint skrev:Det är möjligt att dom sänkte 20-50Hz med 8-10dB på den tidigare utgivningen för att dom tyckte att den lät för bra.
(min fetning)Dagge Lundquist skrev:Vid ... [vinylmastringen] gjordes små frekvenskorrigeringar, i allmänhet diskantlyft och basavskärning samt en lättare komprimering.
[För] ... samlings-CD:n "81-87" ... och efterföljande CD-utgivning av "Med rymden i blodet", har man använt en bandkopia av 1982 års vinylmastering.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Det är möjligt att dom sänkte 20-50Hz med 8-10dB på den tidigare utgivningen för att dom tyckte att den lät för bra.
Repetition:(min fetning)Dagge Lundquist skrev:Vid ... [vinylmastringen] gjordes små frekvenskorrigeringar, i allmänhet diskantlyft och basavskärning samt en lättare komprimering.
[För] ... samlings-CD:n "81-87" ... och efterföljande CD-utgivning av "Med rymden i blodet", har man använt en bandkopia av 1982 års vinylmastering.
Nattlorden skrev:Flint skrev:bandmastern 100% rakt av digitaliserad
Det heter LTS-utgåvan.
Flint skrev:Om jag får mastern så blir det ju liksom 100% bekräftat och det är aldrig fel. Då kan ni lägga till texten "Bekräftat från säkra källor" på konvolutet.

Nattlorden skrev:Flint skrev:Om jag får mastern så blir det ju liksom 100% bekräftat och det är aldrig fel. Då kan ni lägga till texten "Bekräftat från säkra källor" på konvolutet.
Vi litar inte på att du inte eldar upp det. Kan du inte lita på andra, kan andra inte lita på dig.
Flint skrev:Misstro och lögn. Jag jämför ju bara två utgivningar mot varandra och överlåter bedömningen åt er "kära publik".
Nattlorden skrev:Flint skrev:Misstro och lögn. Jag jämför ju bara två utgivningar mot varandra och överlåter bedömningen åt er "kära publik".
Nej, det gör du ju inte. Du envisas med att lägga ord i munnen på bedömarna.
Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:Misstro och lögn. Jag jämför ju bara två utgivningar mot varandra och överlåter bedömningen åt er "kära publik".
Nej, det gör du ju inte. Du envisas med att lägga ord i munnen på bedömarna.
Tråkigt att du uppfattar uppmätta fakta så.
Flint skrev:Nu börjar du närma dig stalkning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster