Moderator: Redaktörer
Sanoj skrev:Burmester 956 mkII. Naturligtvis mycket nöjd.
Välkomna på Arken och lyssna![]()
Nefilim skrev:Inspirerad av en annan tråd.
Ja vad har du för förstärkare?![]()
Är du dessutom nöjd med den?
Eller vad har du fölr nyinköpsplaner?
Flint skrev:Jag köpte ett Behringer A500 nånstans runt nyårsskiftet i år för att jag hade blivit nyfiken av allt snack och även mitt eget simulerande av steget. Ville också kollla den påstådda disten vid lägre volym än max på potten. Tänkte att jag i värsta fall kunde modda skiten ur det på skoj. Första intrycket - låter ju riktigt bra. Andra intrycket - övertydligt och konstgjort klart. Tredje intrycket efter några timmar - nej fy fan, slå av skiten (pratar med mig själv).
Kollade disten på olika volympådrag - stämmer som ödesvideon på tuben säger.
Försökte tweaka - nix, så otroligt dumt byggt så det är bara att glömma.
Rättade dock förstärkningen så att det funkar att köra phonoingångarna utan att behöva sänka på stegets volympott och få den berömda disten.
Sen dess, dvs. några vecka efter köpet, har steget stått oanvänt utom vid testen med det aktiva delningsfiltret när jag körde det på LP-delen. Det funkade dock över förväntan. Det är stegets diskant jag inte klarar av. Låter distat i transienterna. Annars verkar det prisvärt med sina dryga 1700:- från Thoman.
Rekommenderas icke.
KarlXII skrev:Flint skrev:Jag köpte ett Behringer A500 nånstans runt nyårsskiftet i år för att jag hade blivit nyfiken av allt snack och även mitt eget simulerande av steget. Ville också kollla den påstådda disten vid lägre volym än max på potten. Tänkte att jag i värsta fall kunde modda skiten ur det på skoj. Första intrycket - låter ju riktigt bra. Andra intrycket - övertydligt och konstgjort klart. Tredje intrycket efter några timmar - nej fy fan, slå av skiten (pratar med mig själv).
Kollade disten på olika volympådrag - stämmer som ödesvideon på tuben säger.
Försökte tweaka - nix, så otroligt dumt byggt så det är bara att glömma.
Rättade dock förstärkningen så att det funkar att köra phonoingångarna utan att behöva sänka på stegets volympott och få den berömda disten.
Sen dess, dvs. några vecka efter köpet, har steget stått oanvänt utom vid testen med det aktiva delningsfiltret när jag körde det på LP-delen. Det funkade dock över förväntan. Det är stegets diskant jag inte klarar av. Låter distat i transienterna. Annars verkar det prisvärt med sina dryga 1700:- från Thoman.
Rekommenderas icke.
Jag lade märke till samma sak med EP4000. Körde den fullrange precis när jag köpt den och inte fan lät det speciellt bra.
Jag tycker du ska tänka om lite där, Steveo.
steveo1234 skrev:Jag har tänkt dra upp tomgångsströmmen rätt rejält per Morellos rekommendation. Gjorde ni likadant eller lyssnade ni på "originalkonstruktion"?
Flint skrev:steveo1234 skrev:Jag har tänkt dra upp tomgångsströmmen rätt rejält per Morellos rekommendation. Gjorde ni likadant eller lyssnade ni på "originalkonstruktion"?
Jag körde med fabriksinställningen. Justera du och rapportera och om du anser att problemen försvann så gör jag samma justering. Min erfarenhet av ÖD säger dock att vi pratar helt olika problem här.
Flint skrev:steveo1234 skrev:Nu är det förvisso itne samma förstärkare jag kommer att köpa som du använt men visst kan jag göra det!
Kul. Konstuktionerna har nog ganska stora släktdrag så det finns nog chans att det här kan gälla för båda.
steveo1234 skrev:Flint skrev:steveo1234 skrev:Nu är det förvisso itne samma förstärkare jag kommer att köpa som du använt men visst kan jag göra det!
Kul. Konstuktionerna har nog ganska stora släktdrag så det finns nog chans att det här kan gälla för båda.
Det tror jag inte. EP2500 (eller ep4000 som den heter nu) är en rebrandad QSC och a500 är en variant av ett betydligt mycket billigare steg.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 35 gäster