Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:bakerman22 skrev:Att det bottnar någon gång ibland.
Då skaffar man ett filter. Spelar man nära bottning så genereras det en massa distorsion. Bättre att kapa av de lägsta frekvenserna så att resten låter bra...
Dessutom riskerar du att elementen går sönder, och det är inge kul har jag hört.
Ja, men hur brant...?
IÖ skrev ju: "Så bryr man sig om ljudkvaliteten så väljer man dels en avrullning som inte är ens ett uns brantare än vad som precis räcker (som gör att konrörelserna inte blir värre under än precis över avstämningen), men också ett filter som är urkopplingsbart."
Vad är "precis lagom" när man ligger på gränsen...?
steveo1234 skrev:Ligger man precis på gränsen så räcker 6db/oktav,
DQ-20 skrev:steveo1234 skrev:Ligger man precis på gränsen så räcker 6db/oktav,
Nja, 12 db/oktav är väl det som "räcker", dvs. det som du säger att du själv skulle välja. Då stiger konutslagen till samma nivå som de hade före portresonansen började minska konutslagen (och där elementet normalt får jobba hårdast "per/ljud") , för att sedan falla.
/DQ-20
skrutten skrev:Är alla dina subbar rätt fasade kan man ju fråga sig efter att ha läst denna tråd?
bakerman22 skrev:Bumpar min gamla tråd med ett resultat...
Köpte en Reckhorn B-2 för 649 spänn på Conrad.
Jag måste meddela att den här lilla skitburken för några hundralappar gjorde en FRUKTANSVÄRD skillnad till det bättre för basen !!?
Den ljudmässiga förbättringen med ett högpass vid 10hz är tio gånger större än skillnaden blev när jag köpte Antimode 8033.
Basen blev renare, snärtigare, och jag kan spela avsevärt högre innan jag känner att jag är på gränsen.
Har hittills bara provat att spela hela Avratz. Så ren bas att man kunde ha trott att det var nya burkar..
Den mest prisvärda grejen jag köpt hittills kan jag lova !!
Ragnwald skrev:Reckhorn gör trevliga produkter.![]()
Dina basar är ju så groteskt underavstämda, att de inte har någon som helst fjäder att jobba mot, blir helt okontrollerade.
Har du provat att täppa igen portarna?
boom skrev:bakerman22 skrev:Bumpar min gamla tråd med ett resultat...
Jag måste meddela att den här lilla skitburken för några hundralappar gjorde en FRUKTANSVÄRD skillnad till det bättre för basen !!?
Den ljudmässiga förbättringen med ett högpass vid 10hz är tio gånger större än skillnaden blev när jag köpte Antimode 8033.
Basen blev renare, snärtigare, och jag kan spela avsevärt högre innan jag känner att jag är på gränsen.
Har hittills bara provat att spela hela Avratz. Så ren bas att man kunde ha trott att det var nya burkar..
Du vet inte hur ren bas låter !
och vad skrev jag för många trådar sedan om reckhornen.
bakerman22 skrev:Bumpar min gamla tråd med ett resultat...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster