Nåväl här har vi undret:
Kunde inte låta bli att skruva av locket

Moderator: Redaktörer
Hehe, du får nog ge mig lite mer tid. Nåväl, första intrycket är väldigt positivt iallafall, rent o rappt. Har inte hunnit lyssna jättemycket än.David_A skrev:Rydberg
Intryck fort! Håller på att spricka av nyfikenhet.![]()
Rydberg skrev:Ska lyssna en del i veckan så får vi se om jag kommer fram till nåt klokt att säga.
Basen är dock bättre än Gamut-steget, tycker jag nog.
Johan_Lindroos skrev:Ytterst förfinat lyssningsminne du har, Rydberg!För GamuTen har du väl sålt sedan länge?
(fast jag kan hålla med dig, man har trots allt en inre bild av hur saker och ting lät, även om det kanske är svårt att verkligen veta exakt hur...)
Rydberg skrev:Hur som helst, vissa toppar blir jag lyssningstrött av, Pass X350 hade en sådan topp, dock inte GamuT som var "smooth" i toppen, jag upplever att NAD 208 går åt GamuT:s håll helt klart. Tydligen ska mk3 versionen av GamuT:s D200 ha lite fetare bas så det kan ju va därför jag upplever NAD:ens som bättre och tightare.
Rydberg skrev:Angående Brystonsteget som brummade något så var jag i kopntakt med Bryston i Canada, de frågade lite frogor i ett par mail sen sa de att de skulle skicka nya transformatorer till det monoblocket som burrade lite, det kallar jag god service!!!
Hur kan du dra den slutsatsen? Bara för man hör en liten skillnad behöver ju inte det betyda att de färgar mycket, ellerhur?rhenrics skrev:Rydberg skrev:Hur som helst, vissa toppar blir jag lyssningstrött av, Pass X350 hade en sådan topp, dock inte GamuT som var "smooth" i toppen, jag upplever att NAD 208 går åt GamuT:s håll helt klart. Tydligen ska mk3 versionen av GamuT:s D200 ha lite fetare bas så det kan ju va därför jag upplever NAD:ens som bättre och tightare.
Både Pass och Gamut färgar alltså ljudet å det grövsta
Jag antydde att jag kunde fixa det själv i mitt första mail, vill ogärna skicka förstärkarna till Kanada. Att byta traffo ska inte vålla några större problemrexq skrev:Rydberg skrev:Angående Brystonsteget som brummade något så var jag i kopntakt med Bryston i Canada, de frågade lite frogor i ett par mail sen sa de att de skulle skicka nya transformatorer till det monoblocket som burrade lite, det kallar jag god service!!!
Ska du behöva skruva själv eller kan du lämna bort det gratis till någon reparatör Bryston har kontrakt med?
Rydberg skrev:Angående Brystonsteget som brummade något så var jag i kopntakt med Bryston i Canada, de frågade lite frogor i ett par mail sen sa de att de skulle skicka nya transformatorer till det monoblocket som burrade lite, det kallar jag god service!!!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Conny, tordnilsson och 21 gäster