Glebster skrev:Hur-som-haver, vore förbannat intressant att uppleva de där basarna!
Haha... jo uppleva dem, var rätt formulerat.
Världens bästa infraelement, bör någon gång i livet upplevas.

Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Glebster skrev:Hur-som-haver, vore förbannat intressant att uppleva de där basarna!
Haha... jo uppleva dem, var rätt formulerat.
Ragnwald skrev:Haha... jo uppleva dem, var rätt formulerat.
MagnusÖstberg skrev:ok, varför inte?
Väl talat, men de där argumenten biter inte på elementfetticherPiotr skrev:Ragnwald skrev:Haha... jo uppleva dem, var rätt formulerat.
Att elementen är kapabla tvivlar väl ingen på men hur definieras "bästa"?
Vad jag menar är att "bästa" måste sättas i system-sammanhang och frågan är om det finns mindre element som kan användas i sådant antal så att den linjära pumpkapaciteten matchas och likvärdigt eller bättre resultat uppnås.
Jag har här alltså avslöjat att en enligt mig rimlig definition på bästa bör sättas i relation till pumpkapacitet (alltså distortion/termisk kompression rel. x-max x Sd).
En ofrånkomlig fördel (generellt sett vid smart placering) med flera mindre element är (som nämnts otaliga ggr i dessa trådar) att rummets resonanser exciteras i lägre grad, en långt ifrån oväsentlig faktor i de flesta fall.
Tack för ordet!
/Peter
Piotr skrev:En ofrånkomlig fördel (generellt sett vid smart placering) med flera mindre element är (som nämnts otaliga ggr i dessa trådar) att rummets resonanser exciteras i lägre grad, en långt ifrån oväsentlig faktor i de flesta fall.
att det har en onödigt stor magnet är jag medveten om, man slänger mycket i sjön..Glebster skrev:MagnusÖstberg skrev:ok, varför inte?
Elementparametrarna lämpar sig helt enkelt inte. Ett IB-element är tänkt att arbeta under helt andra förhållande och behöver i princip inte jobba mot någon luftfjäder. Steveo kan med säkerhet reda ut begreppen i detalj...
MagnusÖstberg skrev:Men vad gör den direkt olämpliga vore kul att få veta.
Är booms lådor helt optimala i sig? Eller förkastar han något för att få en hanterbar storlek?
Piotr skrev:
Vad jag menar är att "bästa" måste sättas i system-sammanhang och frågan är om det finns mindre element som kan användas i sådant antal så att den linjära pumpkapaciteten matchas och likvärdigt eller bättre resultat uppnås.
Jag har här alltså avslöjat att en enligt mig rimlig definition på bästa bör sättas i relation till pumpkapacitet (alltså distortion/termisk kompression rel. x-max x Sd).
/Peter
Ragnwald skrev:Vem f*n pratar kronor? Jag pratar kvalité.
Glebster skrev:Ragnwald skrev:Vem f*n pratar kronor? Jag pratar kvalité.
Och jag som trodde vi pratade baselement!
Glebster skrev:MagnusÖstberg skrev:Men vad gör den direkt olämpliga vore kul att få veta.
Är booms lådor helt optimala i sig? Eller förkastar han något för att få en hanterbar storlek?
Jag låter IB-experterna ta över, jag har bara fått kortversionen vid demo hos Steveo. Med lite tur får han syn på denna tråd.
Boom skriver väl i något inlägg att han funderar på att ändra lådvolymen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 220 gäster