Moderator: Redaktörer
CJNE skrev:Eftersom behov av en bra hörlursförstärkare sammanfaller med intresse av ett lagom ambitiöst DIY projekt så har jag bestämt mig för att göra slag i saken.
Efter att ha kikat runt på lite olika ställen så kan man ju konstatera att det finns en väldans massa lösningar.
Jag vore tacksam om nån här har tips på en konstruktion som i första hand prioriterar riktigt bra ljud.
Behöver inte (men får) vara bärbar eller batteridriven.
Pris/prestanda förhållande är ju också lite av lockelsen med det hela, därmed inte sagt att en behöver vara särkillt billig.
Några uppslag?
CJNE skrev:Verkar som pimeta kör på samma princip, den kan också köras i klass a.
Verkar den vettig?
Piotr skrev:Det går ju att köra via en pot till BUF men det är möjligt att detta påverkar dist. marginellt. DC offset kan också variera lite beroende på impedans från ingång till jord.
Själv använde jag min BUF634 driver utan nånting annat, direkt ut från ljudkort i PC:n. Nivån räckte gott å väl och jag behövde normalt bara sänka några dB vilket ju är bra då man sänkar i mjukvaran.
Personligen skulle jag nog köra med en OP om jag behövde gain i en hörlurs pre.
/Peter
air skrev:Hejsan.
Varav detta behov av usb-dac? Jag har förstått det som en nackdel (iallfall med pcm2706) att man isåfall kommer att köra signalen via windows kxmixer.
air skrev:
Jag skulle alltså rekommendera en spdif-dac istället(om du
råkar ha ett ljudkort med spdif integrerat)
Användare som besöker denna kategori: quadclassic och 79 gäster