På nätet då eftersom det förmodligen blir lite långt att åka.
Jag har fått för mig att det är lite dyrt på Elfa, åtminstone i jämförelse med priser i USA.
Finns det några bra alternativ?
Moderator: Redaktörer
CJNE skrev:På nätet då eftersom det förmodligen blir lite långt att åka.
Jag har fått för mig att det är lite dyrt på Elfa, åtminstone i jämförelse med priser i USA.
Finns det några bra alternativ?
RogerGustavsson skrev:Alternativ till Elfa finns det men ska du bara bygga någon enstaka hörslursförstärkare finns inte inga större summor att spara.
RS Component tar t.ex. 21:50+moms för en OPA2134PA.
Elfa vill ha 36:20+moms (- rabatt för beställningar via Internet) för samma krets.
Frakten är en betydande post i sammanhanget. Tänker du på att köpa från USA kan frakten vara nästan vad som helst från 8$ och uppåt. Dessutom tillkommer tull och moms på alltihop. Ofta förekommer dessutom minimiorder på kanske 200$ eller bryr man sig överhuvudtaget inte om export. Själv har jag handlat en del i Tyskland men bara om det har varit billigare eller att de har haft just de delar jag sökt.
n3mmr skrev:RogerGustavsson skrev:Alternativ till Elfa finns det men ska du bara bygga någon enstaka hörslursförstärkare finns inte inga större summor att spara.
RS Component tar t.ex. 21:50+moms för en OPA2134PA.
Elfa vill ha 36:20+moms (- rabatt för beställningar via Internet) för samma krets.
Frakten är en betydande post i sammanhanget. Tänker du på att köpa från USA kan frakten vara nästan vad som helst från 8$ och uppåt. Dessutom tillkommer tull och moms på alltihop. Ofta förekommer dessutom minimiorder på kanske 200$ eller bryr man sig överhuvudtaget inte om export. Själv har jag handlat en del i Tyskland men bara om det har varit billigare eller att de har haft just de delar jag sökt.
JO, just RS Components liksom Farnell kan vara ett alternativ per postorder.
Sen finns det lite småskuttfirmor
Som Trimlog. Fast deras hemsida indikerar ju inte att dom vet nåt om vad dom säljer....
RogerGustavsson skrev:Schuro och Reichelt var de jag senast anlitade. T.ex. är OPA2134, INA217, DRV134 m.fl. helt annorlunda prissatta hos Schuro än här hemma. Hos Reichelt kan man köpa Wima MKS 2 med 5% tolerans billigt. Sedan finns Bürklin med ett stort sortiment. Farnell och RS Component är billigare än här, i vissa fall betydligt. De finns ytterliggare några som man kan handla ifrån i Tyskland.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster