DVD-inspelare med eller utan hårddisk

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

DVD-inspelare med eller utan hårddisk

Inläggav n3mmr » 2005-05-27 10:46

Har nån erfarenhet av såna?

Nån kanske t o m har en som vederbörande är nöjd med eller inte?
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-05-27 10:49

Jag är nöjd med min Philips DVDR70 (utan hd)...

Användarvisningsbild
Nicke2

Inläggav Nicke2 » 2005-07-01 18:22

Jag tycker att du ska satsa på hårddisk. Idag kostar det inte så mycket mer men det ger en hel massa positiva effekter.

Användarvisningsbild
CJNE

Inläggav CJNE » 2005-07-02 01:39

Om du kör sattelit- eller digitaltv tycker jag att du ska ha hårddisken i mottagaren istället för i DVD'n, då spelar du ju in digitalt direkt utan omvandlingar samt att du kan "tima" via EPG'n :)

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-07-02 08:34

Jag har exakt samma fundering....

Jag var på G att köpa sonys 900 model för en tid sedan, tills jag noterade att hela enheten stod och vibrerade när hårddisken snurrade. Och inte var den tyst heller, speciellt inte när FLÄKTEN drog igång.

Sedan har många av dessa begränsningar, t.ex. vill jag kunna kopiera vissa CD skivor till HDn i sådana fall - det verkar ytterst få klara av.

Pioneer skall släppa nya varianter snart, bl.a. en med siffrorna 635 om jag minns rätt - den verkar vara lovande. Eller möjligen Panasonics nya HS50, som även har en SD kortplats (jag har SD kort till allt i stort sett: musik (MP3), foton, filflyttande osv).

Nåväl: Hårddisk innebär uppenbarligen risk för vibrationer och oljud - man måste vara petig helt enkelt....
Best Regards
Bamsefar

Återgå till Köpråd