Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Detta blir kul läsning, ingen blindlyssning och test av Linn-utrustning. Harryup
får vara försiktig med orden om Linnen skulle låta bättre än de andra...
Får man fråga vilken burk du lånade Harryup?
Jonnor skrev:Hej!
Då jämförde jag en SB Classic mot en Majik DS med Dynamik. Övrig utrustning var Marantz PM-17 MkII och ett bar underbara QLN Signature (från Radiolagret). Jag avvaktar en stund innan jag berättar mer om utfallet.
Innan dess har jag haft en DA9 från Harmony Design inkopplad till SB och den gjorde en del nytta om elkontakten satt felvänd. Vänder man på kontakten så att fas och nolla hamnar rätt händer en hel del med ljudet från SB:en och den externa omvandlaren blir meningslös. Helt klart borde SB vara utrustad med en bättre nätdel, men man kan inte begära allt för 1600 kr. Naturligtvis kör man med den interna volymkontrollen inaktiverad.
/J
crion skrev:Harryup, du skulle inte kunna slänga in en Meridian MC200 i det testet?
Finns handlare med denna och vissa har även en MS600 "liggandes" som väntar på att visa fötterna..
KarlXII skrev:Jonnor skrev:Hej!
Då jämförde jag en SB Classic mot en Majik DS med Dynamik. Övrig utrustning var Marantz PM-17 MkII och ett bar underbara QLN Signature (från Radiolagret). Jag avvaktar en stund innan jag berättar mer om utfallet.
Innan dess har jag haft en DA9 från Harmony Design inkopplad till SB och den gjorde en del nytta om elkontakten satt felvänd. Vänder man på kontakten så att fas och nolla hamnar rätt händer en hel del med ljudet från SB:en och den externa omvandlaren blir meningslös. Helt klart borde SB vara utrustad med en bättre nätdel, men man kan inte begära allt för 1600 kr. Naturligtvis kör man med den interna volymkontrollen inaktiverad.
/J
Spännande, Jonnor, och välkommen till faktiskt.se.
Det ska bli kul att se vad du kommit fram till.
Det här med polariteten: är det något du lyssnat dig fram till eller finns det något sätt att ta reda på hur det ska vara?
crion skrev:Harryup, du skulle inte kunna slänga in en Meridian MC200 i det testet?
Finns handlare med denna och vissa har även en MS600 "liggandes" som väntar på att visa fötterna..
Mats skrev:Googlade lite på Meridian MC200, lite märkligt att man trycker in så lite som 500 GB hdd i en maskin som denna. Känns farligt nära att man växer ur den rätt snabbt (åtminstone skulle jag gjort det). tusen gånger mer flexibelt med lagring i tex nas.
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 23 gäster