Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Jag sätter av ohejdad vana den svartlinjerade, streckade eller vad du vill som minus.
Bill50x skrev:meanmachine skrev:Jag sätter av ohejdad vana den svartlinjerade, streckade eller vad du vill som minus.
+1
/ B
Ragnwald skrev:Supernollan skrev:Texen = plus såklart.
+1
Så har jag alltid gjort och texten ska naturligtvis läsas från förstärkaren mot högtalaren.
Flint skrev:Ragnwald skrev:Supernollan skrev:Texen = plus såklart.
+1
Så har jag alltid gjort och texten ska naturligtvis läsas från förstärkaren mot högtalaren.
Man bör också ha kabellyftare i olika höjd så att kabeln lutar neråt mot högtalarna för att underlätta för ljudet att ta sig fram och liksom flyta av sig själv den största biten.
Flint skrev:Ragnwald skrev:Supernollan skrev:Texen = plus såklart.
+1
Man bör också ha kabellyftare i olika höjd så att kabeln lutar neråt mot högtalarna för att underlätta för ljudet att ta sig fram och liksom flyta av sig själv den största biten.
meanmachine skrev:Det där med terminaler högt placerade är inte så genomtänkt tyvärr. Dynaudio kör med låg placering men de vet ju hur man gör å andra sidan
adzer skrev:meanmachine skrev:Det där med terminaler högt placerade är inte så genomtänkt tyvärr. Dynaudio kör med låg placering men de vet ju hur man gör å andra sidan
Det där har jag alltid funderat över. Varför har man terminalerna 1meter ovanför golvet?
Så lågt som möjligt är ju bäst om man vill ha mindre kabel hängandes.
Laila skrev:adzer skrev:meanmachine skrev:Det där med terminaler högt placerade är inte så genomtänkt tyvärr. Dynaudio kör med låg placering men de vet ju hur man gör å andra sidan
Det där har jag alltid funderat över. Varför har man terminalerna 1meter ovanför golvet?
Så lågt som möjligt är ju bäst om man vill ha mindre kabel hängandes.
Beror liasom på var man har förstärkarna . . . man kan ju
tänkas ha typ monostärkare på en vägghylla strax ovanför/
vid sidan av högisarna typ . . . f.ö. håller jag med dig.
bakerman22 skrev:Lite kul att det skiljer faktiskt.![]()
Undrar vad det är som avgör vilket vi väljer...?
För mej själv känns det helt logiskt att det är just minus som är markerad.
Jag vet dock inte varför ?
adzer skrev:bakerman22 skrev:Lite kul att det skiljer faktiskt.![]()
Undrar vad det är som avgör vilket vi väljer...?
För mej själv känns det helt logiskt att det är just minus som är markerad.
Jag vet dock inte varför ?
För mig känns det som att signalledaren är den väsentliga och därför är den utmarkerad. Jord eller nolla är liksom den som är över. Så fungerar min hjärna iaf ^^
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster