Moderator: Redaktörer
shifts skrev:De har ett fantastiskt helhetstänk som de dessutom haft längre än någon
annan tillverkare jag känner till. De är dyra och välljudet kan man hitta hos
andra för en spottstyver av vad de kostar, men ibland kan man låta det yttre
ta ett större utrymme kanske?
Har en kompis som är B&O-fantast och tycker det är väldigt kul med alla
dedikerade galningar det märket dragit till sig.
Har tyvärr inte nyligen lyssnat på någon av de modellerna.
Magnuz skrev:Snyggt, men dyrt och inte jättebra är väl sammanfattningen. Typiskt lifestylemärke. Jag tror jag hört antingen 8000 eller 8002, men det var många år sedan och gav inte något bestående intryck.
shifts skrev:Frågade min kompis vad han säger i ämnet och här är svaret:
"Beolab 1, som efterträdde Penta (men med ett slankare och diskant-
rikare ljud), är rörformad. 8000 & 8002 är inte i samma liga som den tidigare
nämnda men kan uppfattas som 'trevliga'. Den ev spekulanten bör verkligen
provlyssna dem först."
"Ett par beolab 3 (de små runda) tillsammans med en välvald sub (behöver
ej vara b&o) är ett ljudmässigt bättre val än 800x."
mx skrev:Min första tanke vid demonstrationen var: oj, vad dåligt det låter.
Sen efter en tids lyssning började jag tycka att det inte lät så dåligt.
Det lät faktiskt ganska bra. Eller riktigt bra till och med. Allting är ju
relativt.
Men priset.
Alexi skrev:Jag har en hel del erfarenhet av framförallt BeoSound och BeoVision produkterna och min största invändning mot dem är att jag alltid funnit dem irriterande tröga och långsamma. Känns som det tar en minut att få igång en cd, byta kanal på tv etc. Sedan tycker jag de fungerar väldigt ologiskt, lyckas aldrig bli klok på vilken knapp som gör vad på fjärren.
meanmachine skrev:Jag är kär i dessa..
I min ungdom var jag in på Victoriagallerian och lyssnade på dessa i beobutiken som då var där och tjjjattan så bra det lät och mitt ego fick en kyss av nåder eftersom man ju dömt b&O som skytskit. Det är så bestående att jag sneglar och lät köpa en uppsättning när tillfälle ges.
Inte provat de senaste generationerna.mx skrev:Alexi skrev:Jag har en hel del erfarenhet av framförallt BeoSound och BeoVision produkterna och min största invändning mot dem är att jag alltid funnit dem irriterande tröga och långsamma. Känns som det tar en minut att få igång en cd, byta kanal på tv etc. Sedan tycker jag de fungerar väldigt ologiskt, lyckas aldrig bli klok på vilken knapp som gör vad på fjärren.
Även de nyare?
mx skrev:meanmachine skrev:Jag är kär i dessa..
I min ungdom var jag in på Victoriagallerian och lyssnade på dessa i beobutiken som då var där och tjjjattan så bra det lät och mitt ego fick en kyss av nåder eftersom man ju dömt b&O som skytskit. Det är så bestående att jag sneglar och lät köpa en uppsättning när tillfälle ges.
Men de där fanns ju inte i din ungdom?
Thomas_A skrev:Håller mig till telefonerna, även om jag säkerligen kommer att ha TVn kvar. Den imponerar fortfarande både med ljud och bild, jämfört med många moderna apparater.
Vad gäller högtalare - har de några vägg-hängda?
T
mx skrev:Thomas_A skrev:Håller mig till telefonerna, även om jag säkerligen kommer att ha TVn kvar. Den imponerar fortfarande både med ljud och bild, jämfört med många moderna apparater.
T
De flesta av deras högtalare, till och med 800x, går att hänga på väggen.
Thomas_A skrev:mx skrev:Thomas_A skrev:Håller mig till telefonerna, även om jag säkerligen kommer att ha TVn kvar. Den imponerar fortfarande både med ljud och bild, jämfört med många moderna apparater.
T
De flesta av deras högtalare, till och med 800x, går att hänga på väggen.
Såg några, vox-serie med bra väggdesign, men för inbyggnad (inte alla modeller?). Bremens ägg är lite lockande för mig, de har ju lite B&O-stil samt är vägg-hängda. Någon som har aktuell prislista på B&O högtalare?
Alexi skrev:Jag har en hel del erfarenhet av framförallt BeoSound och BeoVision produkterna och min största invändning mot dem är att jag alltid funnit dem irriterande tröga och långsamma. Känns som det tar en minut att få igång en cd, byta kanal på tv etc. Sedan tycker jag de fungerar väldigt ologiskt, lyckas aldrig bli klok på vilken knapp som gör vad på fjärren.
-micke- skrev:Dessutom finns det ingen fjärr som har lika bra kommunikation som B&O's. Man kan vända den åt vilket håll som helst och den reagerar direkt.
Nattlorden skrev:-micke- skrev:Dessutom finns det ingen fjärr som har lika bra kommunikation som B&O's. Man kan vända den åt vilket håll som helst och den reagerar direkt.
Det kan du med Pioneers fjärr till LX-83 (och kommande LX-85) också, för de är radiofjärr - inte IR.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster