Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Vad är ref.nivå?
Nattlorden skrev:Du missade alternativet "Högre än referensnivå".
Flint skrev:steveo1234
Mäter man nivån vid kalibreringen med en kalibrerad mick? Tyckte inte att det framgick tydligt av länken vid snabbgenomgången.
Flint skrev:steveo1234
Mäter man nivån vid kalibreringen med en kalibrerad mick? Tyckte inte att det framgick tydligt av länken vid snabbgenomgången.
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Du missade alternativet "Högre än referensnivå".
Inte alls, det ingår ju i alla alternativen
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Du missade alternativet "Högre än referensnivå".
Inte alls, det ingår ju i alla alternativen
Okejdå... så kan man väl tolka "från" också om man vill.
steveo1234 skrev:Flint skrev:steveo1234
Korrekt. Vanligtvis genom att använda sig av brus som ligger -20db från 0´an.
KarlXII skrev:Finns det någon som har en wav (eller länk till) med rosa brus att kalibrera med?
RogerGustavsson skrev:steveo1234 skrev:Flint skrev:steveo1234
Korrekt. Vanligtvis genom att använda sig av brus som ligger -20db från 0´an.
Men det räknar ju in frekvensgången också. Har du en stigning mot lägre frekvenser, vilket vi sett i några av dina grafer, kommer nivån i mellanregistret att vara lägre.
subjektivisten skrev:Jag lyssnar på den nivån som jag tycker är passande för den filmen och ev vilken tid på dygnet jag tittar. "Referensnivå" är tämligen dumt koncept vilket säger föga om verkligheten.
shifts skrev:subjektivisten skrev:Jag lyssnar på den nivån som jag tycker är passande för den filmen och ev vilken tid på dygnet jag tittar. "Referensnivå" är tämligen dumt koncept vilket säger föga om verkligheten.
Men säger något om filmskaparens intentioner förhoppningsvis.
shifts skrev:Men säger något om filmskaparens intentioner förhoppningsvis.
subjektivisten skrev:Jag lyssnar på den nivån som jag tycker är passande för den filmen och ev vilken tid på dygnet jag tittar. "Referensnivå" är tämligen dumt koncept vilket säger föga om verkligheten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster