Har ingen aning...
Har ingen möjlighet att med mer än min Ifån4 mäta ljudnivån och den e bu exakt och bra....
Hr inte heller någon hembioreciver att kallibrera så, jag vet intehur högt jag tittar på film. Men sjukt mycket svagare än jag lyssnar på musik, och musik kan jag gärna kräma på ordentligt och länge men det gör jag inte med film.
Jag vet att jag dock för det mesta lyssnar på musik i mellan 70-75dB om det är andra familjemedlemmar hemma.
Om jag e själv hemma så är jag oftast uppe på 85dB och jag vill ganska oftast ha möjligheten att spela över 90dB.
Jag skulle vilja ha möjlighet att spela över 105dB men det går inte just nu med piPs... och 110dB vore grymt nice och är något jag mer än gärna lyssnar på bra upplöst och skragkraftig musik i

. alltså inget av detta räknat i peak!
film ser jag på en nivå som rent subjektivt ligger någonstans vid 70-80dB, alltså vid den nivån som jag oftast lyssnar på musik om jag ska "chill" upp till en lite högre nivå om det är en Action film.
Och detta är perfekt med piPs i mitt rum, behöver alltså inget mer än piPs i mitt rum för att till 100% tillfredställa minna behov gällande ljudnivå till film
Men till musik däremot...
Då skulle det gärna kunna få vara ett system som klarar 130dB...