Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Det finns småbåtshamn ca 600m från mig så det är ok om du inte har färja för då behöver du placera den vid gamla fabriken och då är det nog 3km.
Nattlorden skrev:Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
zapanasta skrev:Kan tänka mig att qrs neptunus är nåt alldeles extra![]()
Sitter ju här med snikmodellen qrs500 som jag tycker lät bättre än kompisens jm lab electra 936 som kostade 43k(han har sålt dom nu)
Nattlorden skrev:Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
Kan inte tror det när man erfar det jag just gjort. Tror faktiskt med dagens erfarenhet att F30 står tillbaka på min hemmaplan. Detta skall utredas innan någon slutligt faller Contour s3,4 står nu i garderoben.
meanmachine skrev:Lite taskigt att döma nått på en mässlyssning. Det skulle inte jag göra faktiskt eftersom jag vet att det är omöjligt att få en rättvis dom.
zapanasta skrev:Så faktiskt kan det bli lite löjligt ibland (Tycker då jag)
zapanasta skrev:meanmachine skrev:Lite taskigt att döma nått på en mässlyssning. Det skulle inte jag göra faktiskt eftersom jag vet att det är omöjligt att få en rättvis dom.
Ja men vissa modeller kan man lyssna på mässor och ge ett utlåtande,och andra måste det va nästintill perfekta förutsättningar för innan man får uttala sig.
Inte meningen som en pik till nattlorden, men läst liknande saker många ggr på detta forum....
Så faktiskt kan det bli lite löjligt ibland (Tycker då jag)
FBK skrev:Löjligt är ett snällt ord, snarare patetiskt. Alla gånger som piP har låtit dåligt på mässor så finns det massor av förklaringar/försvarstal, sedan så sågar samma personer allt annat på samma mässa längs med fotknölarna = super seriöst... Men det kanske blir så när hobbyn och det sunda förnuftet övergår i något annat som inte är lika sunt.
zapanasta skrev:Meanmachine, sitter det isobarik (puchpull) monterade 10" i neptunus?
Tycker det ser så ut på bilderna jag sett
Venus har det..http://qrs-speaker.se/index.php?menuid=004,001

meanmachine skrev:zapanasta skrev:Meanmachine, sitter det isobarik (puchpull) monterade 10" i neptunus?
Tycker det ser så ut på bilderna jag sett
Venus har det..http://qrs-speaker.se/index.php?menuid=004,001
Det sitter 2st 10" basar från scanspeak motkopplade . Sen en passiv dito Körde några riktiga lågbasskivot igår och det är löjligt hur djupt de går med bibehållen styrka. Det är klart underhållande.
meanmachine skrev:Håller med att skriva ett utlåtande med starka ord om en produkt som man hört på a. Mässa b.Butiksdemo c. dåliga hemförhållande är inte just. Om så bör man vara milt i uttrycken.Oavsett vilket märke det var.
Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Håller med att skriva ett utlåtande med starka ord om en produkt som man hört på a. Mässa b.Butiksdemo c. dåliga hemförhållande är inte just. Om så bör man vara milt i uttrycken.Oavsett vilket märke det var.
Och vad var det då jag skrev?Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
Berättade att det var mässa och att jag inte trodde de var givna rättvisa. Det man KAN dra slutsatsen av är att de kan låta katastrofalt illa om de inte hamnar rätt. Det tycker jag är en viktig fakta det med - det finns ju högtalare som i princip låter bra överallt också.
DVD-ai skrev:QRS låter väldigt trevligt![]()
jätte spelglada och trivsamma högtalare, inte dom mest "objektiva" högtalarna jag hört någon av dom men förbannat roliga att lyssna via och dom gör en aldrig besviken...
har lyssnar ganska mycket till QRS Supernova och Supernova Elit och båda dom är riktigt trevliga bekantskaper, och såklart budgetbomben QRS500 !
Nattlorden skrev:meanmachine skrev:Håller med att skriva ett utlåtande med starka ord om en produkt som man hört på a. Mässa b.Butiksdemo c. dåliga hemförhållande är inte just. Om så bör man vara milt i uttrycken.Oavsett vilket märke det var.
Och vad var det då jag skrev?Rätt placerad och rätt rum var det helt säkert inte. Bara hört dem på mässa och då spelade bland de 5-10 sämsta (dyra) högtalarna jag hört.
Berättade att det var mässa och att jag inte trodde de var givna rättvisa. Det man KAN dra slutsatsen av är att de kan låta katastrofalt illa om de inte hamnar rätt. Det tycker jag är en viktig fakta det med - det finns ju högtalare som i princip låter bra överallt också.
DVD-ai skrev:Pontus91 skrev:På en bild på deras hemsida verkar diskanten annorlunda:
De har plockat bort "krysset" framför den gamla diskanten, om de gjort något mer vet jag inte.
Edit: aha, såg nu att den här heter qm10two, tydligen en efterträdare till qm10
Ja det är den nya diskanten, har varit på gång länge
Den har jag för mig är någon slags Vifa i grunden, men jag lämnar där...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster