blixten_no1 skrev:bygg en egen? tar fem minuter om du har nån spill bit som är cirkus 10mm
Inte den sortens saker jag är bra på att göra. Kan inte se att jag skulle kunna få till den precisionen som krävs.
Har beställt från Jasper Tools nu.
Moderator: Redaktörer
blixten_no1 skrev:bygg en egen? tar fem minuter om du har nån spill bit som är cirkus 10mm
blixten_no1 skrev:om du kan bygga i hop en prof x låda kan du bygga en jigg.
Nattlorden skrev:blixten_no1 skrev:om du kan bygga i hop en prof x låda kan du bygga en jigg.
Jag har ingen pelarborrmaskin. Tro inte jag kan borra rakt på frihand. Så det skulle nog behövas köras lika mycket specialsaker för att göra jiggen som det kostar att skicka efter!
Komorok skrev:Jag tror att du har komplicerat den där tillverkningen av jiggen i ditt huvud.
Nattlorden skrev:Tror jag vet vad som hänt... jag tror Stefanolo hade fått ritningen till piX istället för profX av Ingvar... därför saknades profX-ritningen.
stefanolo skrev:Nattlorden skrev:Tror jag vet vad som hänt... jag tror Stefanolo hade fått ritningen till piX istället för pX av Ingvar... därför saknades pX-ritningen.
Jag fick monteringsanvisningen (för att sätta samman en byggsats med färdiga lådor) men inte byggbeskrivningen avseende lådorna. Båda hade behövts i mitt (ditt) fall.
Jag har ett närliggande problem; jag har alla delarna till pP-modulerna (fyra st) men inte monterings-/byggbeskrivningen.
stefanolo skrev:Vad gäller pX-ritningen glömdes den nog bara bort i all hast och vad jag vet har jag ingen piX-ritning/monteringsanvisning i mailboxen.
Nattlorden skrev:Jasper Tools-fräsjiggarna kom med posten idag.
Nästa problem kommer troligen att vara att de inte passar min fräs och så kommer problemet därefter bli att hitta en som gör det.
IngOehman skrev:1. Profundus X förkortas, profX, inte pX (som alldeles för lätt
förväxlas med piX).
2. Ni bygger väl inga lådor utan att ha tillgång till alla delar i
monterissatsen hoppas jag?
Det blir så himla lätt fel. Det går INTE att fräsa efter måtten
på riktningen, utan jag förutsätter att ingen gör några lådor
utan att ha alla monteringsdetaljer tillgängliga, således att de
går att använda för att säkerställa perfekt passning.
Jag skickar heller aldrig några ritningar på kabinett annat än
tillsammans med alla delar som skall monteras i dem, just för
att det inte skall kunna bli fel.
Vh, iö
Nattlorden skrev:Hörde igår om någon som hade ett dussintals vinkelslipar - för att slippa byta skivor mellan olika sorters jobb.
adzer skrev:Undra om samma person har 50olika borrmaskiner för olika borr också.
Användare som besöker denna kategori: BlackFrancis och 1 gäst