Var kan man se vilken plugin man har? Trodde jag beställde "advanced 21" men kan inte se om basen blir mono.
Henrik
Moderator: Redaktörer
nuffe skrev:Kör nu med miniDsp. Mycket enkel setup och funkar mycket bra. Knäpptyst och "renare" jämnfört med DCXen.![]()
Var kan man se vilken plugin man har? Trodde jag beställde "advanced 21" men kan inte se om basen blir mono.
Henrik
Glebster skrev:S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
Jag rekommenderar att inte använda USB-ingången för strömförsörjning utan att istället använda en godtycklig trafo för att mata dspn på strömingången. På så sätt kan man utan strul och spikar koppla in och ur sin USB-kabel för programmering. Har du nån gammal trafo liggandes är det bara att använda den (genom att skala upp kabeln och blotta plus och minuståten) då miniDSPns kan matas med "det mesta" (se spec.). Se bara till att koppla rätt, framgår tydligt i manualen.
typ som en mobilladdare?
Ja, med reservationer enligt inlägg ovan.
Jara skrev:Glebster skrev:S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
Jag rekommenderar att inte använda USB-ingången för strömförsörjning utan att istället använda en godtycklig trafo för att mata dspn på strömingången. På så sätt kan man utan strul och spikar koppla in och ur sin USB-kabel för programmering. Har du nån gammal trafo liggandes är det bara att använda den (genom att skala upp kabeln och blotta plus och minuståten) då miniDSPns kan matas med "det mesta" (se spec.). Se bara till att koppla rätt, framgår tydligt i manualen.
typ som en mobilladdare?
Hur tar jag reda på vilket tåt som är plus och vilken som är minus? Skruvade upp en laddare och det gav mig inte mycket info.
Glebster skrev:Jara skrev:Glebster skrev:S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
typ som en mobilladdare?
Hur tar jag reda på vilket tåt som är plus och vilken som är minus? Skruvade upp en laddare och det gav mig inte mycket info.
Står ju übertydligt i manualen på sida 5 och 6:
http://www.minidsp.com/images/documents ... manual.pdf
steveo1234 skrev:Glebster skrev:Jara skrev:Glebster skrev:S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
typ som en mobilladdare?
Psssst, på trafon
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Glebster skrev:Jara skrev:Glebster skrev:S skrev:Glebster skrev:kodapa skrev:S skrev:Vad rekommenderar ni för powersupply till den?
/S
Usb adapter från claes.
typ som en mobilladdare?
Psssst, på trafon
Ahaaaa...![]()
Multimeter!
nuffe skrev:Eftersom jag jag insett att jag köpt fel plugin tänkte jag ställa ett par frågor om "advanced 21", som jag egentligen ville ha.
"21" kör ner basen till mono. Kan man då använda båda bas utgångarna med olika inställningar?
Dvs om man kan använda båda stegen i sitt bas slutsteg till olika basregister, ex en sida 35-80Hz och den andra för sub-34Hz.
Phuu blev rörigt det här men hoppas på förståelse.![]()
Henrik
Glebster skrev:
Nix, går tyvärr inte. Bl.a. Schmutz har debaterat för att denna funktion borde finnas tidigare i denna tråd.
nuffe skrev:Glebster skrev:
Nix, går tyvärr inte. Bl.a. Schmutz har debaterat för att denna funktion borde finnas tidigare i denna tråd.
Vad synd. Är det 2 st Mini som gäller då?
Jag har ytterliggare 4 st 12or som ligger å "skräpar" tänkte att köra dem längst ner med en del LT, så det blir totalt 8 st.![]()
Henrik
EA*********HK
Från:
-
Till:
-
Här är din försändelse:
Beräknad leverans:
Tidigast 28 jul
29 jul kl 21:33
Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
Vikt:
0 g
Typ av försändelse:
EMS
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Historik:
Datum Meddelande
29 jul kl 21:33 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
29 jul kl 17:02 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
29 jul kl 17:02 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB
27 jul kl 22:01 Hong Kong, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.
27 jul kl 17:50 Hong Kong, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet.
Now we are talking!UrSv skrev:För övrigt skeppar MiniDSP nu också sin 8x8 @ USD 399.
Nefilim skrev:Har försökt läsa hela denna tråd men blir bara snurrig i skallen
då jag letar efter ett svar på en fråga, eller fundering jag har.
(Verkar vara så komplicerat när det diskuteras i tråden, men ändock
mycket intressant).
Min fråga gäller inkoppling av Mini-DSP'n. Jag har köpt den
balanserade versionen. Min tanke är att koppla den från pre-out
på försteget till frontarna = ->Mini-DSP ->slutsteg och aktiva basar.
UrSv skrev:Nefilim skrev:Har försökt läsa hela denna tråd men blir bara snurrig i skallen
då jag letar efter ett svar på en fråga, eller fundering jag har.
(Verkar vara så komplicerat när det diskuteras i tråden, men ändock
mycket intressant).
Min fråga gäller inkoppling av Mini-DSP'n. Jag har köpt den
balanserade versionen. Min tanke är att koppla den från pre-out
på försteget till frontarna = ->Mini-DSP ->slutsteg och aktiva basar.
Vad är frågan då? Du har sagt vad frågan berör för område men inte ställt någon fråga
|---------------Out#1 (Bas)
In #1--------------|---------------Out#2 (Tweeter)
|--------------Out#3 (Bas)
In # 2--------------|--------------Out#4 (Tweeter)
Jag har kopplat så, men får inte till det. Även om jag ännu inte gjort
några inställningar, kan man ändå höra ljud, hyfsat ur högtalarna
ändå?
Visst får jag ut ljud, men det är bara ur basarna det hörs, eller om jag
kopplar omvänt s.a.s låter bara topparna.
Plz I need Your Help!!
Nefilim skrev:Snart blir jag ett lallande fån.
Jag får fan inte till detta med Mini-DSP'n!!![]()
Jag har 2-way Advanced
Hur ska jag koppla?? Jag följer instruktionen på PDF-filen, men det
är tydligen inte rätt ändå..
Som det skrivs :
|---------------Out#1 (Bas)
In #1--------------|---------------Out#2 (Tweeter)
|--------------Out#3 (Bas)
In # 2--------------|--------------Out#4 (Tweeter)
Jag har kopplat så, men får inte till det. Även om jag ännu inte gjort
några inställningar, kan man ändå höra ljud, hyfsat ur högtalarna
ändå?
Visst får jag ut ljud, men det är bara ur basarna det hörs, eller om jag
kopplar omvänt s.a.s låter bara topparna.
Plz I need Your Help!!
Nefilim skrev:Tack boom! Nu har det klarnat lite mer, men mina tekniska kunskaper
när det gäller begreppen brister när det gäller detta. Tyvärr, men jag lär mig efter hand.
Skulle vara mycket lärorikt för många, om någon kunnig har lust att
bemöda sig med lite steg för steg-instruktioner när det gäller denna
DSP. Tror det är många därute som skulle vilja skaffa en, men törs
inte pga av bristande tekniska kunskaper. Bara en önskan.
Glebster skrev:Nefilim skrev:Tack boom! Nu har det klarnat lite mer, men mina tekniska kunskaper
när det gäller begreppen brister när det gäller detta. Tyvärr, men jag lär mig efter hand.
Sååå svårt är det ju knappast att få till om man har en gnutta datorvana och har läst på lite.
1. Koppla rätt (enligt plug-in (se bara upp för det är olika utgångar för olika plug-in))
2. Installera din plug-in och koppla upp dig mot minidspn med kabel.
3. Ställ lämpliga delningsfrekvenser för dina utgångar.
4. Meka vid intresse med PEQ-kurvorna.
5. Plugga ur när du är nöjd.
Vilken punkt är det du har problem med?
Nefilim skrev:Glebster skrev:Nefilim skrev:Tack boom! Nu har det klarnat lite mer, men mina tekniska kunskaper
Sååå svårt är det ju knappast att få till om man har en gnutta datorvana och har läst på lite.
1. Koppla rätt (enligt plug-in (se bara upp för det är olika utgångar för olika plug-in))
2. Installera din plug-in och koppla upp dig mot minidspn med kabel.
3. Ställ lämpliga delningsfrekvenser för dina utgångar.
4. Meka vid intresse med PEQ-kurvorna.
5. Plugga ur när du är nöjd.
Vilken punkt är det du har problem med?
Problem med allt i princip. Men det här med utgångarna förvirrar mest. Jag vet att det är olika utg på olika plug-in, men snart är det helg
och då ska jag ta mig ordentlig tid till detta. Tack iaf.
Jo kom att tänka på en sak. kan man mecka med inställningarna i realtid? Alltså medans man lyssnar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 229 gäster