boom skrev:
det går bra att ändra inställningar i realtid.
Bra. Tack.
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Problem med allt i princip. Men det här med utgångarna förvirrar mest. Jag vet att det är olika utg på olika plug-in, men snart är det helg
och då ska jag ta mig ordentlig tid till detta. Tack iaf.
schmutziger skrev:Måste säga att jag föredrar Behringer DCX2496 över MiniDSP, nu när jag lyssnat lite längre med minidsp.
Lät syntetiskt och överdrivt i toppen med denna, tyvärr.
Svårt att förklara men det blev en slags sameness.
Ett annat lugn och naturlighet med DCX:en
Är detta old news med?
Får utvärdera en gång till framöver innan jag slår spiken i kistan på miniDSP men räkna inte med ändrad uppfattning
Ragnwald skrev:schmutziger måste ha gjort något fel i inställningarna, eller så är det någon missmatch mellan hans apparater.
De allra flesta har ju redan uttalat, att miniDSPn tycks vara tämligen ofärgande.
Jag har jämfört den nollställd men delad vid 80Hz, med Sentec, SMS1 och Reckhorn och någon sameness eller färgning, har i alla fall inte jag upplevt.
Skulle man ev kunna tänka sig att DCX2496 med starkare output, ger försteg och slutstegen andra arbetslägen, i schmutziger rigg?
Ragnwald skrev:schmutziger måste ha gjort något fel i inställningarna, eller så är det någon missmatch mellan hans apparater.
De allra flesta har ju redan uttalat, att miniDSPn tycks vara tämligen ofärgande.
Jag har jämfört den nollställd men delad vid 80Hz, med Sentec, SMS1 och Reckhorn och någon sameness eller färgning, har i alla fall inte jag upplevt.
Skulle man ev kunna tänka sig att DCX2496 med starkare output, ger försteg och slutstegen andra arbetslägen, i schmutziger rigg?
Ragnwald skrev:Men miniAmpen klarar med all sannolikhet inte infratoner, det är svår förstärkarklippning du lyssnar på.
Fö vet jag inte mycket om den.
Och klarar minidsp inte av infra funktionalitet, så är den ju rätt värdelös av den anledningen ändå. Cool
rikkitikkitavi skrev:snart är protoborden på nya i/o för dcx2496 klar då skall vi se om det blir vettiga brusnivåer.
Aerob skrev:Vet inte riktigt vad jag ska säg om denna mackapär. Smidig, flexibel, billig -javisst.
Men frågan är hur den låter? Kanske, eller förmodligen, når man ett bättre
resultat genom att mata den med digital signal, men jag använde bara den
med analog signal in. Jag "simulerade" ett cr80s, och stoppade in den där mitt
cr80s normalt sett står. Det jag nu kommer skriva är på intet sett något
vetenskapligt bevisat, men jag upplevde en klar försämring. Kändes som om
något tog udden av musiken, från färgrikt till lite grådassigt liksom. Lite "blöta
handuken-syndromet" över det hela. Som sagt, högst ovetenskapligt och subjektivt.
Aerob skrev:Det är typ jätteuppenbart när man kör ett svep med DSP'n inkopplad vs urkopplad. Eller har det med vilken version jag har att göra? Jag köpte ju 0,9V-version då jag inte visste att det fanns mer än en version att köpa. Vilken version är det merparten av folket här använder sig av? Modda eller reklamera?
Glebster skrev:Aerob skrev:Det är typ jätteuppenbart när man kör ett svep med DSP'n inkopplad vs urkopplad. Eller har det med vilken version jag har att göra? Jag köpte ju 0,9V-version då jag inte visste att det fanns mer än en version att köpa. Vilken version är det merparten av folket här använder sig av? Modda eller reklamera?
Vad är det som är "fel" när du kör ett svep?
Aerob skrev:Glebster skrev:Aerob skrev:Det är typ jätteuppenbart när man kör ett svep med DSP'n inkopplad vs urkopplad. Eller har det med vilken version jag har att göra? Jag köpte ju 0,9V-version då jag inte visste att det fanns mer än en version att köpa. Vilken version är det merparten av folket här använder sig av? Modda eller reklamera?
Distortion. Vilken typ kan jag inte svara på men det är ett uppenbart rasslande
som följer med tonen genom hela svepet. Kopplar jag ur DSP'n så är det borta.
Aerob skrev:Distortion. Vilken typ kan jag inte svara på men det är ett uppenbart rasslande
Glebster skrev:Aerob skrev:Glebster skrev:Aerob skrev:Det är typ jätteuppenbart när man kör ett svep med DSP'n inkopplad vs urkopplad. Eller har det med vilken version jag har att göra? Jag köpte ju 0,9V-version då jag inte visste att det fanns mer än en version att köpa. Vilken version är det merparten av folket här använder sig av? Modda eller reklamera?
Distortion. Vilken typ kan jag inte svara på men det är ett uppenbart rasslande
Vad har du för utspänning på källan och hur mycket har du equat i minidspn?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 223 gäster