adzer skrev:Om båda ledarna har samma färg, men den ena har en markering så kör jag alltid den som plus/het.
Så gör jag också!
Moderator: Redaktörer
mx skrev:adzer skrev:Om båda ledarna har samma färg, men den ena har en markering så kör jag alltid den som plus/het.
Så gör jag också!
adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:Om båda ledarna har samma färg, men den ena har en markering så kör jag alltid den som plus/het.
Så gör jag också!
Woow hur stor chans är det liksom!!!
:p
PekkaJohansson skrev:adzer skrev:mx skrev:adzer skrev:Om båda ledarna har samma färg, men den ena har en markering så kör jag alltid den som plus/het.
Så gör jag också!
Woow hur stor chans är det liksom!!!
:p
phon skrev:2-ch skrev: Och vilken polaritet har upphöjningen...
Anti-minus?
_Fredrik_ skrev:Jag tycker det låter bäst med den streckade eller markerade kabeln på rött, varför vet jag inte men det är ganska stor skillnad. Det blir nasalt när man gör tvärt om.
Ragnwald skrev:Du menar att höger kan hamna till vänster?
slockna skrev:jag har ett systääm:
om markeringen är svart är markerad ledare minus,
om markeringen är röd är markerad ledare plus,
om markeringen är i form av rillor eller om ena ledaren är rund och andra fyrkantig, så är den icke-runda ledaren plus
när det gäller RCA så gäller Vita (eller sVarta) på Vänster och Röda på högeR
är det en fyrdelad RCA så är röda och vita REC och svarta och gula PLAY så, nu vet ni det med...
edit
hallÅÅÅ! det fattas ett alternativ. jag röstar inte, men ber hovsamt att få bli räknad till kategori 3
_Fredrik_ skrev:Jag tycker det låter bäst med den streckade eller markerade kabeln på rött, varför vet jag inte men det är ganska stor skillnad. Det blir nasalt när man gör tvärt om.
petersteindl skrev:Vilken spännande trådJag brukar koppla + på förstärkaren till + på högtalaren oavsett kabel
och en sak till. Jag gör likadant på båda kanalerna
Även på centern då jag kör med center.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster