1000 W i 8 Ohm
4000 W i 2 Ohm
Kommer med separat nätdel på 75 kg. 125 kg totalt.

Moderator: Redaktörer

David_A skrev:Är det bara jag som reflekterar över att RS2000 i nya versionen antagligen kan vara det starkaste steget på hifimarknaden idag?
McIntosh har ju sina tredelade bauta-amps med 2kw, men RS2000 ska ju faktiskt lämna en bit ÖVER 2kw i 8ohm numera! MRA petar bara ur sig 1kw..
Tycker att 500k dollar steg hamnar utanför allt rim och reson.
RS2000 kostar ju dessutom mindre än dom flesta nämnda tillverkares instegsmodeller...
Lust skrev:David_A skrev:Är det bara jag som reflekterar över att RS2000 i nya versionen antagligen kan vara det starkaste steget på hifimarknaden idag?
McIntosh har ju sina tredelade bauta-amps med 2kw, men RS2000 ska ju faktiskt lämna en bit ÖVER 2kw i 8ohm numera! MRA petar bara ur sig 1kw..
RS2000 kostar ju dessutom mindre än dom flesta nämnda tillverkares instegsmodeller...
Kan du ha hittat agendan för trådstarten?
Ragnwald skrev:Boulder har ju kommit med språnkans nya monoblocken 3050 på 1500W rms 8ohm.![]()
Nu väntar vi bara på att deras referensmodell 4050 ska dyka upp.
David_A skrev:Är det bara jag som reflekterar över att RS2000 i nya versionen antagligen kan vara det starkaste steget på hifimarknaden idag?
steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
Bubben skrev:steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
Långt ifrån.
Även om vi räknar bort 3-fas-steg, så kan man fortfarande använda monoblock till varje fas. Drar man dessutom 2,5-kvadrat och ett par 16A-uttag så kan man få ut 3600W/kanal, och samtidigt ha en hel fas över till cd-spelare och försteg.
bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
Grejar stegen verkligen att ge 2,5 kw cont...?
Är inte det peak...?
Vilka högtalare grejar att ta emot 2,5 kw cont ändå...?
steveo1234 skrev:bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
Är inte det peak...?
Och det finns massor av basar som klarar av att hantera 2,5kw. Det finns tom basar som gärna vill ha mycket mer...
bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Kan slutstegen bli så mycket kraftigare än de ovanstående? Det är ju svårt att plocka ut mer än 2,5kw ur ett normalt eluttag kontinuerligt och sådana steg finns det ju redan. Är inte effekttaket nått nu=?
Är inte det peak...?
Och det finns massor av basar som klarar av att hantera 2,5kw. Det finns tom basar som gärna vill ha mycket mer...
Nu trodde inte jag att diskussionen handlade om monoblock för flera hundra tusen till att driva bas med...?
Då kan man väl lika gärna köpa EP2500 och brygga...?
Vilka fullregisterhögtalare på marknaden klarar av att ta emot 2,5 kw cont...?
bakerman22 skrev:Nja...
Vet inte riktigt om jag håller med om det..
Tror inte att bryggade EP2500 låter sådär jättebra till hifi..
steveo1234 skrev:bakerman22 skrev:Nja...
Vet inte riktigt om jag håller med om det..
Tror inte att bryggade EP2500 låter sådär jättebra till hifi..
Det tror jag.
Aaaaanyways, back on topic!
bakerman22 skrev:Okej.
Back on topic så skulle jag vilja tipsa om EP2500 som spottar ur sej 2400 watt i 4 ohm bryggat.
Det måste väl vara det mest prisvärda hittills för sina ynka 4500 spänn..
subjektivisten skrev:David_A skrev:Är det bara jag som reflekterar över att RS2000 i nya versionen antagligen kan vara det starkaste steget på hifimarknaden idag?
+1 på det. I jämförelse med dom priserna som är på hifimarknaden så är RS2000 rejält "billig".
Svante skrev:OT:
En förstärkare som lämnar 2 kW i 4 ohm lämnar knappt 90 V på högtalarterminalerna.
Högtalarterminaler är ofta oisolerade.
Hur går det ihop med elsäkerheten?
Ragnwald skrev:Var inte just högtalarterminering på tapeten för något decennie sedan, ang en internationell standard?
Tänk om alla kunde enas om Speakonkontakter, så enkelt allt skulle bli.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster