Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:IngOehman skrev:(Och om det var den där hatch-back-Ferrarin (eller vad det nu heter) jag
var ute efter så skulle jag ju ha kunna säga det. Den är väl fyrsitsig och är väl i varje fall en halvkombi.)
http://blogg.aftonbladet.se/bilredaktio ... ntat-eller
Vh, iö
Jag har svårt att förstå upprördheten över Ferrari FF,
IngOehman skrev:lennartj skrev:IngOehman skrev:(Och om det var den där hatch-back-Ferrarin (eller vad det nu heter) jag
var ute efter så skulle jag ju ha kunna säga det. Den är väl fyrsitsig och är väl i varje fall en halvkombi.)
http://blogg.aftonbladet.se/bilredaktio ... ntat-eller
Vh, iö
Jag har svårt att förstå upprördheten över Ferrari FF,
Är det någon som är upprörd? Vem då?
Vh, iö
Magnuz skrev:Harryup skrev:Scen 3 ser jag som dåligt jobb.
Det är det nog inte. Jag tror t.o.m. att det finns en del vetenskapligt stöd för att det är en bra strategi. Alltså att det är bättre att hänvisa kunden till en konkurrent än att sälja honom/henne något som man vet kommer att orsaka missnöje. En missnöjd kund är i det långa loppet potentiellt sämre än ingen kund alls.
Harryup skrev:IngOehman skrev:Om jag inte håller med dig så förstår jag inte?
Okej...
Vh, iö
Yes, precis så är det. Finns ingen som lurat någon i scen 3.
Harryup skrev:Att "köra" ut kunden till Volvo direkt är i min värld extremt dålig service. Vi pratar besök, information vi pratar inte lurendrejeri men det har du tydligen inte förstått.
mvh/Harryup
Ragnwald skrev:IngOehman skrev:Och jag vill inte utsättas för säljare som tycker det är att göra att dåligt jobb att skicka någon till en konkurrent.
Jag tycker tvärtom att det är just sådana där säljare som är bra!
Men hur skulle du känna dig om samme säljare i ett tidigt skede tittar nedlåtande på dig och frågar om herrn inte borde överväga en Volvo i stället, för att sedan följa dig till dörren och peka på Volvobutiken tvärs över gatan?
Ragnwald skrev:IngOehman skrev:Och jag vill inte utsättas för säljare som tycker det är att göra att dåligt jobb att skicka någon till en konkurrent.
Jag tycker tvärtom att det är just sådana där säljare som är bra!
Men hur skulle du känna dig om samme säljare i ett tidigt skede tittar nedlåtande på dig och frågar om herrn inte borde överväga en Volvo i stället, för att sedan följa dig till dörren och peka på Volvobutiken tvärs över gatan?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster