Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Som sagt, en vägg bakom och golv bara inget annat så i verkligheten så blir det mer förstärkning i basen och f3 ramlar ner ytterligare.
Vet inte till hur mycket och det beror ju på rummet också, men klart lägre än 49Hz i alla fall
MagnusÖstberg skrev:Lägre än 49hz - det hoppas jag inte för då skiter sig delningen.
IngOehman skrev:DVD-ai skrev:Som sagt, en vägg bakom och golv bara inget annat så i verkligheten så blir det mer förstärkning i basen och f3 ramlar ner ytterligare.
Vet inte till hur mycket och det beror ju på rummet också, men klart lägre än 49Hz i alla fall
Njae, inte på ett ordentligt användbart sätt.
Det finns förvisso fall där i32s tagit sig ned snyggt och rakt till under 20 Hz
(och i samma rum gör i64s det också) till och med, mätt på lyssningsplats,
men de spelar inte med tillräckligt kvalitet vid de låga frekvenserna. Ej heller
med tillräcklig ljudtrycksförmåga för att matcha vad de klarar av vid högre
frekvenser.
Dessutom skall man inte tro på vad mätinstrument visar. Det vill säga, det
kan man naturligtvis göra om de är av hög kvalitet, men man skall inte tro
att de visar hur man hör - för det gör de inte. I rum där nämnda högtalare
mäter sådär väldigt djupbaskapabelt (vilket är långt ifrån alla rum) så räcker
en sådan återgivning inte.MagnusÖstberg skrev:Lägre än 49hz - det hoppas jag inte för då skiter sig delningen.
Nejdå.
Vh, iö
boom skrev:Komorok skrev:Med ett halvt rumsstöd. Dvs en vägg bakom och mark under. Alltså inget tak,
inga sidväggar och ingen bakvägg.
hur definierar du ordet väggbakom eller väggbakom
Strauss skrev:Komorok skrev:Jag fick lunginflammation och har inte haft en trevlig semester.
Å andra sidan har du ju semestern kvar då eftersom man sjukskriver sig när man blir sjuk. Grattis!
Min semester är slut på riktigt snart
bakerman22 skrev:Strauss skrev:Komorok skrev:Jag fick lunginflammation och har inte haft en trevlig semester.
Å andra sidan har du ju semestern kvar då eftersom man sjukskriver sig när man blir sjuk. Grattis!
Nja..
Nu vet jag ju inte, men har fått intrycket att Komorok jobbar på en ganska liten firma med ganska få anställda, och har en hygglig chef som han tycker om..
Då sjukskriver man sej inte på semestern...
Nefilim skrev:bakerman22 skrev:Strauss skrev:Komorok skrev:Jag fick lunginflammation och har inte haft en trevlig semester.
Nja..
Nu vet jag ju inte, men har fått intrycket att Komorok jobbar på en ganska liten firma med ganska få anställda, och har en hygglig chef som han tycker om..
Då sjukskriver man sej inte på semestern...
Varför inte då?![]()
Är man sjuk så är man sjuk!
Nattlorden skrev:Vad blir det för sten?
Svenn3SaataN skrev:Nattlorden skrev:Vad blir det för sten?
Jag har för mig att han har skrivit någonstans att det skulle vara samma svarta sten som han hade på sina pi60s som han byggde?
DVD-ai skrev:Jahhh, kul att det rör på sig igen![]()
Hur går det med övriga delar ?
dom elektroniska och mekaniska bitarna så att säga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster