Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Nattlorden skrev:Eftersom du aldrig kan bestämma dig så behöver du en modell av alla toppar samt minst 12 av alla sorters baslådor.... Sen kan du nog slappna av ett tag.
Ja, det hade nog varit bra, men som det e nu så har jag faktiskt inget intresse av det. Nöjer mig bra med ett litet system som klarar det jag behöver.
Jag har liksom totalt tappat intresset för gränslös perfektion och målet lm att ha dittan och dattan. Nu blir det vad som ryms inom redan spenderade summa pengar och som passar mina behov bäst.
Alltså slut på jakten nu, jag vet vad jag kan få för ljud för pengar och vet vad det kostar. Och det kostar mer än det smakar...
Alltså: piP, pi25 eller pi60 - beroende på rumstorlek och lyssningsavstånd.
piP är för litet i ett större rum.
pi25 skulle nog duga bra, men går inet att ha i nuvarande rum på grund av att det är golvare.
pi60 skulle fungera bra senare men inte i nuvarande rum då dom är golvare och dessutom inte medger lyssning fråpn det avstondet som jag tänker mig.
Så det lämnar bara piP kvar, fast då kan man ju ta i6 + moduler så får man högre prestanda, prestanda nog för att jag ska känna att det är komplett !
Och samtidigt inom budgeten med marginal
.............................................................................
Moduler är nu mera bestämt, av flera orsaker... men mest för att det faktiskt blir lite billigare än ProfundusP-4 i mitt fall och presterar lika bra men med möjlighet till att bygga in i en special bänk senare och få ENU bättre bas om det skulle bli aktuellt
Helt utan något "extra" knölade... ska det byggas in i bänk så ska det och då kan man lika gärna bygga större då när det ska göras...
Mer säger jag inte utan det kommer bilder vartefter.
i6 är stämplat och jag har ett par "på G" så att säga... vi får se när dom dyker upp
Nu fattas då bara steg till att driva moduler... men vi får se om jag inte till och med hinner, i alla fall tillfälligt, lösa den biten också samtidigt
vidare uppdatering kommer kanske redan imorgon.