Du då?
http://www.thecure.com/

Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Jag gillar Cure. Peter Smith är ju skitcool. Deras musik skitskön.
Du då?
Skriver jag att han heter Peter så heter han det.phloam skrev:Nefilim skrev:Jag gillar Cure. Peter Smith är ju skitcool. Deras musik skitskön.
Du då?
Sorry neffe men detta inlägg måste bevaras i nån slags Hall of fame för roliga förstaposterPeter Smith???? Som straff blir det Mycket elak goth-dominatris som smiskar dig tills du kan alla bandmedlemmars namn baklänges. Fast det är kanske inget bra straff, hmm
Nefilim skrev:CODY skrev:Karin är ett geni![]()
Jaså heter han Karin?? Nu blir jag verkligen förvirrad..![]()
Men han har ju läppstift, så det är väl möjligt då.
Peter, Karin, Robert..
PekkaJohansson skrev:Hörde en del med The Cure på radion på tidigt 80-tal och tyckte att "Let's go to bed" var OK. Har tre-fyra orignalkompaktskivor i hyllan men har alltid misstänkt att gruppen är ett gäng tråkmånsar, så jag har aldrig spelat dem. Möjligen är det dags att prova - verkar som om jag borde börja med samlingen "Japanese whispers". Vem vet - kanske blir jag helt såld på gruppen?
Med vänlig hälsning
Pekka
phloam skrev:Vad har ni för absolut favoritlåt med The Cure? Har svårt att välja mellan "The Walk" och "Caterpillar Girl", men nån av dom måste det nog bli.
phloam skrev:För oss som definierar The Cure mha de tidiga skivorna så är de ju definitivt goth, och kan förlåta senare tiders pop-eskapaderMen allvarligt, man kan likna deras populäraste musik vid Andy Warhol's pasteller - han blandade alltid svart i alla de glassig färgerna, så allvaret finns alltid där om än inte uppenbart så
De sköter den balansgången bra får man säga.
PekkaJohansson skrev:Hörde en del med The Cure på radion på tidigt 80-tal och tyckte att "Let's go to bed" var OK. Har tre-fyra orignalkompaktskivor i hyllan men har alltid misstänkt att gruppen är ett gäng tråkmånsar, så jag har aldrig spelat dem. Möjligen är det dags att prova - verkar som om jag borde börja med samlingen "Japanese whispers". Vem vet - kanske blir jag helt såld på gruppen?
Med vänlig hälsning
Pekka
phloam skrev:För oss som definierar The Cure mha de tidiga skivorna så är de ju definitivt goth, och kan förlåta senare tiders pop-eskapaderMen allvarligt, man kan likna deras populäraste musik vid Andy Warhol's pasteller - han blandade alltid svart i alla de glassig färgerna, så allvaret finns alltid där om än inte uppenbart så
De sköter den balansgången bra får man säga.
Kaha skrev:PekkaJohansson skrev:Hörde en del med The Cure på radion på tidigt 80-tal och tyckte att "Let's go to bed" var OK. Har tre-fyra orignalkompaktskivor i hyllan men har alltid misstänkt att gruppen är ett gäng tråkmånsar, så jag har aldrig spelat dem. Möjligen är det dags att prova - verkar som om jag borde börja med samlingen "Japanese whispers". Vem vet - kanske blir jag helt såld på gruppen?
Med vänlig hälsning
Pekka
Tråkmånsar o tråkmånsar...
Ner de spelade in videon till Lovecats så var de i varje fall lite upprymda.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster