Moderator: Redaktörer

Svante skrev:OT:
En förstärkare som lämnar 2 kW i 4 ohm lämnar knappt 90 V på högtalarterminalerna.
Högtalarterminaler är ofta oisolerade.
Hur går det ihop med elsäkerheten?
IngOehman skrev:Svante skrev:OT:
En förstärkare som lämnar 2 kW i 4 ohm lämnar knappt 90 V på högtalarterminalerna.
Högtalarterminaler är ofta oisolerade.
Hur går det ihop med elsäkerheten?
Hur fick du ihop det där?
2 kW i 4 ohm (jag utgår ifrån att det är en bryggad konstruktion,
och en sådan som skall leverera 4 kW peak i 4 ohm) svingar bara
drygt 63 volt (peak) per terminal, eller knappt 45 volt RMS.
IngOehman skrev:Ledtråd: Läs min första parentes.
Morello skrev:(RS2000 kan vi bortse från för där vet jag redan effekten och det måste finnas kralligare apparater)
IngOehman skrev:Och Lust, jag tycker dina antydningar om en agena från Morellos sida (om
att tråden skall visa att Oggen är störst) är rätt så trista.
Lust skrev:IngOehman skrev:Och Lust, jag tycker dina antydningar om en agena från Morellos sida (om
att tråden skall visa att Oggen är störst) är rätt så trista.
Du är givetvis fri att tolka och tycka vad du vill. Det lägger jag mig inte i.
DVD-ai skrev:RMS i 8,4,2 och 1 ohm @ thd x.xxx
Peak i 8,4,2 och 1 ohm @ thd x.xxx
det skulle jag vilja veta
Och så gällande den nuvarande versionen, inte "beta versionen" utan den som hamnar på sälj så att säga...
Nattlorden skrev:Antingen visar tråden att den inte är det, eller så visar den att vi inte känner till något större - intressant info för en konstruktör av ett sådant steg i vilket fall som, så det är väl inte alls konstigt att sådan fråga ställs.
(Visa att det är störst går ju inte, det är ingen som kan bevisa sig känna till allt som finns.)
Att kalla det för agenda tycker jag är tramsigt...
Ragnwald skrev:Således.
2x550W, 8ohm, distortion <0,001% at 1 kHz .
Att det går att bryggkoppla för ökad effekt, är knappast unikt och att då behöva köpa två steg, gör inte detta alternativ kostnadseffektivt vad gäller enbart effekt per krona, men man får heller inte så mycket dist per krona.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster