Lägg gärna ut bilder och kommentarer
Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Pratar vi 2 st så tror jag booms bygge är väldigt svårslaget, eller finns det andra kandidater som lurar i vassen![]()
Lägg gärna ut bilder och kommentarer så får vi en riktigt trevlig fredagskväll
RogerGustavsson skrev:Finns det mera information om booms bygge?
boom skrev:Aura ns 18 men då går det åt mera än 2 för att möta ett par LMS och sedan måste man ha gott om utrymme.
När det gäller perless så rekomenderar dom ett subsonic filter på 12db vid just 17hz och så var det med den infra basen.
zapanasta skrev:Frågeställningen från början handlade om 2 st moduler![]()
Inte jämföra mot en hel drös lådor...
Ganska dålig spekulation, faktisktRichard skrev:Kvaliteten på basåtergivningen kanske då blir tom. högre än med booms bygge, men det är förstås ren spekulation.
steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Frågeställningen från början handlade om 2 st moduler![]()
Bygg 2 stycken 15m^3 lådor då
Kitchenmaster skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Frågeställningen från början handlade om 2 st moduler![]()
steveo1234 skrev:Kitchenmaster skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Frågeställningen från början handlade om 2 st moduler![]()
Ett kanske lite mer seriöst förslag:
1. 8* AE AV 15" , 4 stycken per 400-500l låda
2. 4*Maelstrom-x (finns den att köpa i nuläget, hmm, blir osäker)
boom skrev:steveo1234 skrev:Kitchenmaster skrev:steveo1234 skrev:zapanasta skrev:Frågeställningen från början handlade om 2 st moduler![]()
Ett kanske lite mer seriöst förslag:
1. 8* AE AV 15" , 4 stycken per 400-500l låda
2. 4*Maelstrom-x (finns den att köpa i nuläget, hmm, blir osäker)
Finns det någon av dom som du rekommenderar att köpa
Det finns hur många förslag som helst som är "bättre" än 2*LMS Ultra. Det kostar bara typ 1000liter lådvolym extra.
zapanasta skrev:steveo1234 skrev..Det finns hur många förslag som helst som är "bättre" än 2*LMS Ultra. Det kostar bara typ 1000liter lådvolym extra.
Ja det finns väl en uppsjö av olika kombinationer att ta till,men det jag menade från början var 2 element/2 moduler..
Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:Du kan nog få finare bas i rummet med fyra moduler än två. Är det något
heligt med att bara ha två moduler?
2 är bättre än 1.
Ja och fyra är bättre än två.
boom skrev:Komorok skrev:Visst, vill man låsa sig till två lådor så blir det väl LMS 5400 Ultra.
Du dom räcker och blir över men ser man hur stora dina lådor är så
Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:Visst, vill man låsa sig till två lådor så blir det väl LMS 5400 Ultra.
Ja, mina lådor är stora och till följd av det så undviker jag stora tryck i lådan
och slipper att luften beter sig olinjärt.
boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:Komorok skrev:Visst, vill man låsa sig till två lådor så blir det väl LMS 5400 Ultra.
Ja, mina lådor är stora och till följd av det så undviker jag stora tryck i lådan
och slipper att luften beter sig olinjärt.
Bygg då 2 till sen sätter du ut dom i fin rummet sen får du se hur mycket plats du har allt är en kompromiss och jag behöver inte följa den kompromissen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster