Bygger med en mm överskjut och fräser av sen.Nattlorden skrev:Sen är det bara synd att det, eller i alla fall jag, inte kan få alla hörn 100% utan det slår på den där halva millimetern på något ställe.
Moderator: Redaktörer
Bygger med en mm överskjut och fräser av sen.Nattlorden skrev:Sen är det bara synd att det, eller i alla fall jag, inte kan få alla hörn 100% utan det slår på den där halva millimetern på något ställe.
roggaro skrev:jaadu lite nubb hade inte skadat innan du drog åt limskruvarna/tvingarna..
ser inget dylikt på bilderna iaf
MagnusÖstberg skrev:Bygger med en mm överskjut och fräser av sen.Nattlorden skrev:Sen är det bara synd att det, eller i alla fall jag, inte kan få alla hörn 100% utan det slår på den där halva millimetern på något ställe.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Bygger med en mm överskjut och fräser av sen.Nattlorden skrev:Sen är det bara synd att det, eller i alla fall jag, inte kan få alla hörn 100% utan det slår på den där halva millimetern på något ställe.
Intressant metod. Skall funderas över 'nästa gång'.
paa skrev:trälimmet torkar man av med våt trasa just när det tränger fram.
Nattlorden skrev:Inget tillräckligt grovt papper till slipmaskinen för att ens bita på trälimmet... har kört en timme på ena lådan med stämjärn och sandpapper för hand... *pust*
Blir till att köpa grova sliprondeller ganska omgående...
DVD-ai skrev:Hur mycket återstår nu till lackning ?
gnypp45 skrev:Kan du hyvla bort det? Hyveln var min vän när jag byggde mina högtalare.
Det låter konstigt, hur stora glipor har du egentligen?Nattlorden skrev:paa skrev:trälimmet torkar man av med våt trasa just när det tränger fram.
Nja... jag tycker det suger ut för mycket lim ur fogen när man gör det.... Har fåt "efterfoga" med mer lim när jag provat det.
MagnusÖstberg skrev:Det låter konstigt, hur stora glipor har du egentligen?
Det är ju skitjobbigt med torkat lim på lådan, det skall genast bort.
misanplass skrev:Så bra, kämpa på!
Nattlorden skrev:
Men jag tror att jag fortfarande besitter förmågan att chockera er alla...Mo-ha-ha-haaaa!
Fjonkalicious skrev:Gummimatta i form av durkplåt?
DVD-ai skrev:Qakti-ljusrosa !
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Qakti-ljusrosa !
Nåja... närmre än den förra gissningen.
Första lådan färdigpacklad (?). Tyvärr åkte ena kanten på en skada då en barnstol tappades från vindsluckan och studsade ned (och gick sönder på kuppen). Det är dock i ena bakkant, så den går säkert att möblera så det inte kommer att synas.
zapanasta skrev:Ska du byta ut dina nuvarande moduler mot x-4?
zapanasta skrev:Har inte du 8 st 12":or? NHT basar?
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Ska du byta ut dina nuvarande moduler mot x-4?
Nej.zapanasta skrev:Har inte du 8 st 12":or? NHT basar?
Jo.
x-4 är till hemmabion. Det lilla tv-rummet på ovanvåningen som bara har 11 Inosar i sig idag. 15 blir mycket bättre.
DVD-ai skrev:Synd bara att du har så klen frontsetupp...![]()
ett par i6 hade suttit mycket bättre![]()
DVD-ai skrev:edit: drygt värre det där med stolen... vad är oddsen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster