Nefilim skrev:Nattlorden skrev:Jaa!! Det stämde ju med internvisualiseringen!
Kul att du vågade prova.
Man kan ju inte beskylla Zappen för att vara långsam!
Absolut inte! ( Till skillnad från någon som jag rekommenderat måla om vardagsrummet... )
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Nattlorden skrev:Jaa!! Det stämde ju med internvisualiseringen!
Kul att du vågade prova.
Nattlorden skrev:Nefilim skrev:Nattlorden skrev:Jaa!! Det stämde ju med internvisualiseringen!
Kul att du vågade prova.
Absolut inte! ( Till skillnad från någon som jag rekommenderat måla om vardagsrummet... )
zapanasta skrev:Dom går ju överasskande djupt i basen dessa lådor![]()
Mätt med radioshack med kompensationtabell.
20hz=76db
25hz=77,5db
30hz=81db
35hz=81,5db
40hz=83db
45hz=83,5db
50hz=83db
RogerGustavsson skrev:zapanasta skrev:Dom går ju överasskande djupt i basen dessa lådor![]()
20hz=76db
25hz=77,5db
30hz=81db
35hz=81,5db
40hz=83db
45hz=83,5db
50hz=83db
Kan det verkligen stämma? Det är nästan lite för bra. Undrar om den kompenseringen verkligen stämmer.
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:zapanasta skrev:Dom går ju överasskande djupt i basen dessa lådor![]()
20hz=76db
25hz=77,5db
30hz=81db
35hz=81,5db
40hz=83db
45hz=83,5db
50hz=83db
Kan det verkligen stämma? Det är nästan lite för bra. Undrar om den kompenseringen verkligen stämmer.
Det är väl inte jättekonstigt? Har rullat av med 7dB från 40 till 20.
RogerGustavsson skrev: Ett fall på 7 dB vid 20 Hz kompenseras ofta av rummets bashöjning.
Nattlorden skrev:Jag tycker det är en festlig/spännande modell, skulle gärna höra en sådan någon dag (och helst med rätt diskant).
Skulle också vara spännande om någon gav sig på att bygga en egen högtalare på samma koncept... eller i vart fall gav sig på att simulera en sådan...
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev: Ett fall på 7 dB vid 20 Hz kompenseras ofta av rummets bashöjning.
Fast det stödet är ju med i mätningen. För det är väl mätt i rum?
zapanasta skrev:Om allt går som jag tängt så sitter det orginaldiskanter i dom nästa vecka
En forummedlem som erbjudit mig ett par till ett bra pris
zapanasta skrev:Man får hoppas att man tycker det låter bättre bara,så inte det blir åt andra hållet

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster