Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Jag använde en burk sprejfärg till mina. Minns inte hur många lager det blev. Försökte grunda ordentligt med flera lager, samt sprutspackel. Dessutom körde jag över alla skarvar med en V-fräs och spacklade i.
Kraniet skrev:DanNorman skrev:Kraniet: Och du slipar det hela efteråt? Trälim är skit att slipa!
ja exakt. men så jobbigt upplever jag inte att det är. kör med 60 korn så det biter ju bra.
soundbrigade skrev:Jan använde Plasti-Cote Satin nånting. Torkade på ett ögonlock.
Torkningstid
Nästa skikt bör appliceras inom 4 timmar eller efter 36 timmar, annars kan färgen bli skrynklig.Beröringstorr på 30-50 minuter. Helt torr på 2-3 timmar.
... som matchar singelmalt whiskyn.Ragnwald skrev:Doppa i en tjärtunna, så får man en väderbeständig, friskt doftande ljudspridare.
soundbrigade skrev:... som matchar singelmalt whiskyn.Ragnwald skrev:Doppa i en tjärtunna, så får man en väderbeständig, friskt doftande ljudspridare.
Ragnwald skrev:Kraniet skrev:DanNorman skrev:Kraniet: Och du slipar det hela efteråt? Trälim är skit att slipa!
ja exakt. men så jobbigt upplever jag inte att det är. kör med 60 korn så det biter ju bra.
Herre jösses, men vad är då vitsen?
Vanlig grundlack slipas med 180 - 220, lätt som en plätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster