TC-Sound LMS

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-25 05:33

S skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:
Ragnwald skrev:Det blev köpboom på dessa element efter booms presentation, så nu är de slut. Sista pallen gick vart?

Nu har även Diy-Cable lagt av med sina exodus basar.

Blir det inga fler alls...?

nix han kommer att lägga ner företaget efter det han har på lager är utsålt.

Konstigt... :|

Jag hörde att han försöker hitta en ny fabrik att tillverka elementen i, så företaget är inte nerlagt utan ligger på is tills han hittat någon lämplig som kan leverera! Läste det på de amerikanska forumen iaf!

/S

Du får nog ta och läsa vad kevin själv skriver och det finns på hans hemsida .

The Exodus subwoofer line is at an end. I do not forsee any circumstance under which the Maelstrom 18" & 21" will ever come back into inventory. The Anarchy line is going to continue in one way shape or form either sold through this web site or transitioned over to an as yet to be determined

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2011-08-25 09:35

Det känns ju udda när det är saker som många blir helt darriga av att se och
verkar dessutom ha sålt slut fortare än fortast. Jag är nyfiken på varför.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
S

Inläggav S » 2011-08-25 09:52

boom skrev:
S skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:
Ragnwald skrev:Det blev köpboom på dessa element efter booms presentation, så nu är de slut. Sista pallen gick vart?

Jag hörde att han försöker hitta en ny fabrik att tillverka elementen i, så företaget är inte nerlagt utan ligger på is tills han hittat någon lämplig som kan leverera! Läste det på de amerikanska forumen iaf!

/S

The Exodus subwoofer line is at an end. I do not forsee any circumstance under which the Maelstrom 18" & 21" will ever come back into inventory. The Anarchy line is going to continue in one way shape or form either sold through this web site or transitioned over to an as yet to be determined

Det var ju trist... Va händer med 12" och 15" då? Det skriver han ju inget om!

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2011-08-25 14:30

Piotr skrev:Men nu får du väl ta och ge dig.

1) Du anklagar mig för att ha nekat något kategoriskt

2) Du anklagar mig för att ha tillkortakommanden

3) Du anklagar mig för att ljuga

Snurrigt värre.

I min tråd visar jag 2:a och 3:e överton i någon mätning och i en annan visar jag 2:a upp till 6:e ton.

Om du vore vänligt inställd skulle jag kunna posta lite mätningar för att hjälpa dig att förstå men håll inte andan.

/Peter

Var har jag anklagat dig för att ljuga? Det har jag verkligen inte gjort, din egen tolkning. :x

Jag frågade dig enbart om du kunde visa disten på enskilda sinusar, så att vi kan se hur samtliga deltoner klingar ut, men du har fortfarande inte visat någon sådan mätning. Hade varit trevligt för oss ickeexperter att kunna direktjämföra med mätningar på andra element, där just enskild sinusmätning gjorts.

Ta nu inte illa upp bara för att att just jag inte ännu lärt mig tolka mätningar gjorda på olika sätt,metod och kunna jämföra dessa på ett relevant sätt.
Du har säkert dina speciella skäl,att ignorera min önskan. :wink:
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-08-25 14:51

Alexi skrev:
Nattlorden skrev:
boom skrev:Jag har en skåning på jobbet men där stannade hissen i botten våningen.
´

Om det är en exilskåning, så bevisade det bara tesen... Skåne blev smartare utan honom och ni blev smartare med honom.
Sådan här rasistisk humor tycker jag vi kan klara oss utan här på faktiskt :!:

Lägg din energi på att moderera kortväxta-tråden där din ansträngning behövs bättre.

Dessutom är inte skåningar en egen ras, så rasism kan det inte vara frågan om. Däremot en (officiellt! - vi hamnade på någon lista för inte allt för länge sedan) förtryckt minoritet som ger lite skämtsamt igen. Sist jag var på museum i Stockholm så figurerade vår frihetskämpe med avhugget huvud på ett spjut...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2011-08-25 15:07

Nattlorden skrev:Dessutom är inte skåningar en egen ras, så rasism kan det inte vara frågan om. Däremot en (officiellt! - vi hamnade på någon lista för inte allt för länge sedan) förtryckt minoritet som ger lite skämtsamt igen. Sist jag var på museum i Stockholm så figurerade vår frihetskämpe med avhugget huvud på ett spjut...

Men ert sätt att uttala "r", kan tyda på annan fysionomi. Det är nog dansken i er som ska ut. :wink:
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-08-25 15:11

Ragnwald skrev:Men ert sätt att uttala "r", kan tyda på annan fysionomi. Det är nog dansken i er som ska ut. :wink:

Det har nog med våran inbyggda förmåga att tala kungarnas och diplomaternas språk - franskan. Som när vi gick man ur huse för att hälsa den nya drottningen välkommen. Jättelätt - "Vi vill ha regn".
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-08-25 16:11

Ragnwald skrev:
Piotr skrev:Men nu får du väl ta och ge dig.

1) Du anklagar mig för att ha nekat något kategoriskt

2) Du anklagar mig för att ha tillkortakommanden

3) Du anklagar mig för att ljuga

Snurrigt värre.

I min tråd visar jag 2:a och 3:e överton i någon mätning och i en annan visar jag 2:a upp till 6:e ton.

Om du vore vänligt inställd skulle jag kunna posta lite mätningar för att hjälpa dig att förstå men håll inte andan.

/Peter

Var har jag anklagat dig för att ljuga? Det har jag verkligen inte gjort, din egen tolkning. :x

Jag frågade dig enbart om du kunde visa disten på enskilda sinusar, så att vi kan se hur samtliga deltoner klingar ut, men du har fortfarande inte visat någon sådan mätning. Hade varit trevligt för oss ickeexperter att kunna direktjämföra med mätningar på andra element, där just enskild sinusmätning gjorts.

Ta nu inte illa upp bara för att att just jag inte ännu lärt mig tolka mätningar gjorda på olika sätt,metod och kunna jämföra dessa på ett relevant sätt.
Du har säkert dina speciella skäl,att ignorera min önskan. :wink:

Ragnwald, du skrev så här:
Ragnwald skrev: ... Försök inte ljuga bort dina egna dina tillkortakommanden.

Du har fortfarande möjlighet att visa dessa mätningar, om viljan finns.

Hur hade du tänkt dig att detta skulle kunna tolkas utan att läsa in ordet "ljuga"?

Nu frågar du angående: hur samtliga deltoner klingar ut. Då pratar vi en helt annan sak än vad du och andra nämnt tidigare. Ingen av kurvorna i denna tråd har något sådant. Detta är Booms distmätningar. Han redovisar en grundfrekvens med upp till 9e delton.
Bild
Bild
Bild
Bild

Detta är Piotrs mätning. Pioter redovisar upp till 6e deltonen på grundton från 20 Hz till 110 Hz. Precis som Piotr redan har sagt. Mätningen är gjord med kontinuerligt svep.
Bild
Den innehåller alltså övertonerna f2-f6 där grundtonen varierar från 20 Hz till 110 Hz.

Nu vill du veta urklingningsförloppen på varje enskild delton. Det betyder egentligen att du vill ha insvängning och urklingning på varje enskild delton. Det betyder att du vill se varje deltons amplitud som funktion av tiden. Då är amplituden på Y-axeln och tiden på X-axeln i ett diagram. Det är oftast inte angett vid harmonisk distorsionsmätning. Ingen av ovanstående mätkurvor redovisar sådant men vissa program har den typen av mätning och kurvor. Lilltroll gör sådana mätningar och jag har sådana mätresultat på mina högtalarelement.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-25 18:58

S skrev:
boom skrev:
S skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:
bakerman22 skrev:
boom skrev:

/S

Det var ju trist... Va händer med 12" och 15" då? Det skriver han ju inget om!

det står i första raden

Användarvisningsbild
mickeb

Inläggav mickeb » 2011-08-27 14:13

Grattis till ett par minst sagt kapabla "subbar" , mycket intressant att läsa om ditt bygge!!!
If where too loud you are too old !!

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-27 15:21

mickeb skrev:Grattis till ett par minst sagt kapabla "subbar" , mycket intressant att läsa om ditt bygge!!!

Tack så mycket det är ganska svårt att få ett erkännande på ett så starkt teknik forum

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-27 15:36

Jag tycker att vi är många har kommit med glädjerop 8O
Så även jag :)

Jag tycker att bygget är roligt och det är kul när folk vågar testa lite roliga olika element och dessutom bygger något riktigt roligt av dom :)

Är övertygad om att det låter mumma hos dig nu!

Edit: hur stor är skillnad mot dina tidigare monster tycker du ?
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2011-08-27 15:49

boom skrev:
mickeb skrev:Grattis till ett par minst sagt kapabla "subbar" , mycket intressant att läsa om ditt bygge!!!

Tack så mycket det är ganska svårt att få ett erkännande på ett så starkt teknik forum

Jag känner mig träffad! Jag följer din tråd med stort intresse, men har ännu inte grattat dig till ditt slutresultat. Grattis! Av Ragnwalds kommentarer att döma är jag förvånad att Gotland fortfarande ligger kvar!
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-08-27 16:18

bomellberg skrev:
boom skrev:

Jag känner mig träffad! Jag följer din tråd med stort intresse, men har ännu inte grattat dig till ditt slutresultat. Grattis! Av Ragnwalds kommentarer att döma är jag förvånad att Gotland fortfarande ligger kvar!

Samma här. Utmärkta grejer!
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-08-27 16:22

boom skrev:Tack så mycket det är ganska svårt att få ett erkännande på ett så starkt teknik forum

Du ser baskemig till att ordna lite större lådor till V32/2012 ;)

Kan säga att även om förväntningarna på LMS var rätt höga och de verkligen kan leverera ljudtryck måste jag säga att boom också lyckats förträffligt med sina fyndabasar - och då har han väl inte ens hälften i drift. Jag tror tom boom kan hålla med om att pris/prestanda så överträffar de säkert även de förväntningarna du hade!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-27 16:35

DVD-ai skrev:Jag tycker att vi är många har kommit med glädjerop 8O

Jag tycker att bygget är roligt och det är kul när folk vågar testa lite roliga olika element och dessutom bygger något riktigt roligt av dom :)

Det är en stor skillnad i mellan dom då jag körde sdx med slavar så är det en ganska svårt att jämföra dom men en sak är helt klart dom här jävla basarna kan nog riva en kåk om dom vill med artikulerad bas. :D :D

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-27 16:36

bomellberg skrev:
boom skrev:

Kalk sten är ganska hårt .

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-27 16:36

steveo1234 skrev:
bomellberg skrev:
boom skrev:

Samma här. Utmärkta grejer!

Tackar.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-08-27 16:39

MagnusÖstberg skrev:
boom skrev:Tack så mycket det är ganska svårt att få ett erkännande på ett så starkt teknik forum

Du ser baskemig till att ordna lite större lådor till V32/2012 ;)

Kan säga att även om förväntningarna på LMS var rätt höga och de verkligen kan leverera ljudtryck måste jag säga att boom också lyckats förträffligt med sina fyndabasar - och då har han väl inte ens hälften i drift. Jag tror tom boom kan hålla med om att pris/prestanda så överträffar de säkert även de förväntningarna du hade!

Får se vad som händer under vintern så kanske man vet aldrig vad som händer :D :D

Jag fick ett infall härom lördagen och gjorde en isobarik montering av fynda basarna så nu är det 8st som lirar och så som dom lirar :o :o utan att modifiera något .

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-08-27 16:41

Kul!!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-31 07:26

boom skrev:

Det är en stor skillnad i mellan dom då jag körde sdx med slavar så är det en ganska svårt att jämföra dom men en sak är helt klart dom här jävla basarna kan nog riva en kåk om dom vill med artikulerad bas. :D :D
´

fan va kul :)

är alltid kul när man går framåt och när det blir så bra, du skulle haft 2st till va... ?! ;) ! :D

Edit: apropå djup bas...
Sitter på jobbet och dom håller på och arbetar sig genom ca 40cm extra armerat betång här, hålet ska bli 5x5m... 8O
STORRRRRR slagborr modell bandvagn, Frekvens ca 5Hz, och jag kan säga att trycket över bröstkorgen är riktigt obehagligt, till och med vid min plats 2 rum bort (50meter) så känns det i hela kroppen och hjärtat känns som konstigt...
Är detta vekligen bra..?! :lol:

Vansinnigt tryck, fan va häftigt, men samtidigt riktigt obehagligt, i korridoren (som är avspärrad...) så vill man inte vara alls :!:
man får andnöd ta me fan...
Men konstigt nog är det inte alls lika jobbigt uppe där dom jobbar, det är värst här nere på vånignen under, det fortplantas liksom på något sätt...

aja, detta hade ju inget med tråden att göra, eller... ?! :wink:
Mvh//David

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-08-31 08:35

DVD-ai skrev:
boom skrev:

´

fan va kul :)

är alltid kul när man går framåt och när det blir så bra, du skulle haft 2st till va... ?! ;) ! :D

Edit: apropå djup bas...
Sitter på jobbet och dom håller på och arbetar sig genom ca 40cm extra armerat betång här, hålet ska bli 5x5m... 8O
STORRRRRR slagborr modell bandvagn, Frekvens ca 5Hz, och jag kan säga att trycket över bröstkorgen är riktigt obehagligt, till och med vid min plats 2 rum bort (50meter) så känns det i hela kroppen och hjärtat känns som konstigt...
Är detta vekligen bra..?! :lol:

Vansinnigt tryck, fan va häftigt, men samtidigt riktigt obehagligt, i korridoren (som är avspärrad...) så vill man inte vara alls :!:
man får andnöd ta me fan...
Men konstigt nog är det inte alls lika jobbigt uppe där dom jobbar, det är värst här nere på vånignen under, det fortplantas liksom på något sätt...

aja, detta hade ju inget med tråden att göra, eller... ?! :wink:

Äsch, placebo! 5hz kan du nämnligen inte märka av ,har jag fått lära mig på forumet :)

Skämt åsido. Den bästa basen jag hört var från en stor maskin på ett bygge, 3-6hz så starkt att det kändes obehagligt först. Sen satt jag bara och njöt i en kvart :)
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-31 08:53

Exakt som här på jobbet då ;)
Mvh//David

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-09-01 05:44

DVD-ai skrev:
boom skrev:
DVD-ai skrev: du skulle haft 2st till va... ?! ;) ! :D

Man vet aldrig

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-09-01 06:10

Jo man vet ju hur det är... :lol:
Mvh//David

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-09-01 09:00

steveo1234 skrev:Skämt åsido. Den bästa basen jag hört var från en stor maskin på ett bygge, 3-6hz så starkt att det kändes obehagligt först. Sen satt jag bara och njöt i en kvart :)

Det börjar bli kallt ute nu SteveO - bäst du tar på dig något varmt.

Bild
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2011-09-12 14:50

Boom,känner en som är intresserad av såna basar du har..

Vad kostade hela kalaset för dig med tull,moms ,frakt osv?

Har har profondus Y-2 nu, att dina kan spela både högre och djupare råder det nog inget tvivel om..

Men hur är det med renheten, för y-2 låter väldigt bra..

(Han som bad mig ställa dessa frågor)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2011-09-12 15:43

Elementen finns väl inte längre?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2011-09-12 16:03

Nope, dom är out of stock för tillfället med oklart leveransdatum.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2011-09-12 18:19

zapanasta skrev:Boom,känner en som är intresserad av såna basar du har..

Vad kostade hela kalaset för dig med tull,moms ,frakt osv?

Har har profondus Y-2 nu, att dina kan spela både högre och djupare råder det nog inget tvivel om..

Men hur är det med renheten, för y-2 låter väldigt bra..

(Han som bad mig ställa dessa frågor)

Det hänger på dollar kursen vad man får betala för dom .
men frakten kostar 380 us dollar.
Dom integrerar hur bra som helst och spelar klock rent upp till 120hz.

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum