för mycket pengar för att sälja likt Emotiva gör. Jag hoppas O&G inte går ut
med kostnaderna. Vad har vi med det att göra?
Moderator: Redaktörer
ftorsell skrev:Hallå grabbar och tjejer![]()
Är detta sant eller hur kan man lyckas få till 20000w peak i 1ohm
med ett hifisteg som har en trafo på 1,8 kva![]()
är nad steget så grymt att det lämnar max volt och ampere i 1Ohm ????
vad är mätningarna till detta monster steg hur är det mätt?
är det inte så det lämnar typ 2000w peak en 0 för mycket måste ju var någe galet i testet eller ?
DVD-ai skrev:ehh, det e just detta, det kostar mer än det smakar det mesta HiFi, man får inse detta och ge fan i att ramla in i träsket...
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:ehh, det e just detta, det kostar mer än det smakar det mesta HiFi, man får inse detta och ge fan i att ramla in i träsket...
Jo.... så är det ju tyvärr... det är för lätt att övertala sig att en minimal (eller i värsta fall imaginär) förbättring är värd stora summor.
Samma mängd pengar på proffsakustikkonsulthjälp och påföljande rumsombygge bör i de absolut flesta fall ge vansinnigt större lyft...
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:ehh, det e just detta, det kostar mer än det smakar det mesta HiFi, man får inse detta och ge fan i att ramla in i träsket...
Jo.... så är det ju tyvärr... det är för lätt att övertala sig att en minimal (eller i värsta fall imaginär) förbättring är värd stora summor.
Samma mängd pengar på proffsakustikkonsulthjälp och påföljande rumsombygge bör i de absolut flesta fall ge vansinnigt större lyft...
ftorsell skrev:Hallå grabbar och tjejer![]()
Är detta sant eller hur kan man lyckas få till 20000w peak i 1ohm
med ett hifisteg som har en trafo på 1,8 kva![]()
är nad steget så grymt att det lämnar max volt och ampere i 1Ohm ????
vad är mätningarna till detta monster steg hur är det mätt?
är det inte så det lämnar typ 2000w peak en 0 för mycket måste ju var någe galet i testet eller ?
Rydberg skrev:Man ska ju göra både ock naturligtvis. Jag tycker O&G:s pris är väldigt attraktivt för den prestanda som steget verkar ge, riktigt reapris! Tankeprocessen att skaffa ett har redan börjat även om den kommande förförstärkaren blir första köpet från dem.
IngOehman skrev:Och uppgiften om 20 000 W vet jag inte varifrån
den kommer.
IngOehman skrev:Och bara för att förtydliga - NAD 208 kan i peak leverera 10 000 W i
1 ohm, PER KANAL. 20 000 W totalt alltså.
Vh, iö
Lazyworm skrev:Panelguy skrev:IngOehman skrev: För den som har degen att köpa, klarar både elnotan och värmealstringen
och har plats nog(!) så är nog RS2000 nära nog det perfekta valet, och den
enda egenliga konkurrenten är väl kanske något Bryston-steg.
För den som har degen måste det väl ändå finnas fler konkurrenter än så. Exempelvis Boulder 2050
Ja, den 2050n är verkligen en av få väldigt trevliga ingenjörsmässiga slutsteg på marknaden men den ligger på under halva effekten av RS2000 i bryggat läge, har ganska dålig bandbredd och den kostar över 300 000kr extra mot dubbla RS2000![]()
Men distmässigt så är den ganska lik RS2000, se nedan
http://www.stereophile.com/content/boul ... asurements
IngOehman skrev:Lazyworm skrev:Panelguy skrev:IngOehman skrev: För den som har degen att köpa, klarar både elnotan och värmealstringen
och har plats nog(!) så är nog RS2000 nära nog det perfekta valet, och den
enda egenliga konkurrenten är väl kanske något Bryston-steg.
För den som har degen måste det väl ändå finnas fler konkurrenter än så. Exempelvis Boulder 2050
Ja, den 2050n är verkligen en av få väldigt trevliga ingenjörsmässiga slutsteg på marknaden men den ligger på under halva effekten av RS2000 i bryggat läge, har ganska dålig bandbredd och den kostar över 300 000kr extra mot dubbla RS2000![]()
Men distmässigt så är den ganska lik RS2000, se nedan
http://www.stereophile.com/content/boul ... asurements
Ja precis. Det finns inte mycket till korkurrens. Det enda jag kommer på är
några stora Bryston-steg, som dock är interna bryggkopplade, så de kan ju
inte användas som ett monosteg av gigantisk typ, som Oggen.
Vh,iö
Morello skrev:Får man i all vänlighet önska att RS2000 inte benämns "ogg"? Ogg är ju ett Spotify-relaterat märke och när det kommer fler O&G-produkter blir det knasigt med "ogg".
Tack på förhand.
bomellberg skrev:Vad sägs om rs2k? Det är bara en tangenttryckning mer än "ogg".
ftorsell skrev:trådskaparen Vinylcalle.
Startade denna tråd om jag inte läser den fel med att han läst något
test av öhman att nad 208 skulle kunna peaka 10000w per kanal i 1 ohm
Och det är inte korrekt?
Om öhman följt tråden borde han rättat trådskaparen med att dom uppgifterna han fått på någe vis inte stämmer (tycker jag ialla fall)
så slipper man massa tråkiga inlägg eller har jag fel?
Sedan är det ett inlägg om att det räcker med 208 konding bank nästan för
att uppnå denna peak på 20000w och länken nedan visar vad det behövs
för storlek på konding bank för att nå 15000w peak denna konding bank
är astronomiskt mycket större en 208. Jag vill bara ge en liten hint om vad som behövs för att ge denna galna effekt
http://www.rockfordfosgate.com/products ... cale=en_US
Mvh Fredrik
ftorsell skrev:Nu lirar vi på samma nivå öhman jag tror det leverar peak 2000w med
men någon har som jag skrivit tidigare lagt på en 0 i testen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster