Moderator: Redaktörer
The price at that quantity would be $84.00 each. Federal Express
hundredweight shipping to Sweden on 200 lbs estimated at $239.00 US.
Naqref™ skrev:Haakan_W skrev:jag är iaf inte intresserad nåt mer (vill ha mer konyta/element) och orkar därmed inte hålla i nåt köp tyvärr
Säg som det är... du är redan mörbultad av dina 4 st W85
Haakan_W skrev:Naqref™ skrev:Haakan_W skrev:jag är iaf inte intresserad nåt mer (vill ha mer konyta/element) och orkar därmed inte hålla i nåt köp tyvärr
till MUzak funkar det ypperligtmen det e aldrig fel med konyta/slaglängd då man ska se film på hiskeliga imponator volymer
RogerGustavsson skrev:Den dimensionering som Öhman har gjort är "optimal" i vanliga rum, ger då rak kurva i lågbasen. De vanligaste simuleringsprogrammen struntar dock i rummets förstärkande bidrag nedåt i frekvens och då ger programmen en mindre låda som resultat. Öhmans är på 117 liter och simuleringsprogrammen ger ofta runt 80 liter. Elementets data finns mäta på flera håll och någon samstämmighet är det inte tal om. Öhmans mätdata fanns publicerade i MoLt.
För de pengar det verkar röra sig om i det nu aktuella fallet, är det väl ett fynd? Men det krävs en hel del plats och/eller toleranta livsledsagare...
Morello skrev:Haakan_W skrev:Naqref™ skrev:Haakan_W skrev:jag är iaf inte intresserad nåt mer (vill ha mer konyta/element) och orkar därmed inte hålla i nåt köp tyvärr
till MUzak funkar det ypperligtmen det e aldrig fel med konyta/slaglängd då man ska se film på hiskeliga imponator volymer
Duger till Muzak?
![]()
![]()
![]()
Vet ni vad muzak är för något?
Pelle1987 skrev:Vad blir den optimala lådan efter era beräkningar?
enligt mitt Winisd blir det 330l och då kan den gå ned till 16hz +/- 0db, Många snackar om 117 l men jag fick det inte alls till nån fin kurva med så liten.
Haakan_W skrev:om man utgår från att programmen inte räknar rätt hur ska man räkna då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 65 gäster