Moderator: Redaktörer
Magnus77 skrev:Jag har funderat på att köpa från Biltema.
Ljuddämpningsplatta 100*50*3cm och Dämpmaterial till högtalare 40*60*2cm. (varunr. 369221 samt 31605)
Magnus77 skrev:Jag har funderat på att köpa från Biltema.
Ljuddämpningsplatta 100*50*3cm och Dämpmaterial till högtalare 40*60*2cm. (varunr. 369221 samt 31605)
Dämpmaterialet skär man ut och använder sig av ljuddämpningsplattans klister och sätter dit.
Sedan om man vill/orkar göra finare så kan man snickra en liten ram runt och klä med fint tyg.
Att det dämpar är ju säkert, så frågan blir ju hur bra/mycket dämpar det. Samt går det att ta reda på vilka frekvenser det minskar på?
DVD-ai skrev:Njoo, dom är nog inte mer än typ 5cm tjocka dessutom.. och skummet är vansinnigt dåligt, typ lägre dencitet än luft, dom svävar iväg...
ne men dom är hopplöst dåliga i alla fall, helt onödiga på all sätt.
enJohn skrev:I en annan tråd i samma ämne så nämns ett annat tyskt företag som säljer billigt akustikmaterial. Jag beställde själv därifrån och kan bekräfta att dom levererar snabbt, billigt och har en oerhörd känsla för kundvård! Aixfoam heter dom visst.
/en john
adzer skrev:Så har beställt 8m^2 65mm pyramiddämp från musicstore nu. gick på 1230kr
adzer skrev:Nu har jag fått en bekräftelse från dem på ordern å pengarna är dragna, blev bara 15euro i frakt
bakerman22 skrev:adzer skrev:Nu har jag fått en bekräftelse från dem på ordern å pengarna är dragna, blev bara 15euro i frakt
Hmm...
Frågan är om jag ska vänta på din utvärdering och riskera att det blir mass-köp så dom tar slut om dom är bra, eller om jag ska beställa tio direkt...
Aerob skrev:
Jag hade nog hellre gått på Aixfoam då dom redovisar absorbtionsfaktor på deras produkter. Den här i 60mm t.ex:
http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/apps ... NC_ID=8005
har väldigt bra absorbtion ner till 500Hz och fullt duglig vid 250Hz. Den köper jag nästa gång det är dags.
Priset är ju dessutom lägre än musicstore.
enJohn skrev:Aerob skrev:
Jag hade nog hellre gått på Aixfoam då dom redovisar absorbtionsfaktor på deras produkter. Den här i 60mm t.ex:
http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/apps ... NC_ID=8005
har väldigt bra absorbtion ner till 500Hz och fullt duglig vid 250Hz. Den köper jag nästa gång det är dags.
Precis så gjorde jag. Fick hem en låda med åtta plattor 1x0.5 meter. Och som sagt, servicen var enastående! Hade strul med beställningen (mitt fel!) och då ringde det upp en kille och undrade om dom kunde hjälpa till. Leveransen gick dessutom snabbt.
/en john
Aerob skrev:enJohn skrev:
Precis så gjorde jag. Fick hem en låda med åtta plattor 1x0.5 meter. Och som sagt, servicen var enastående! Hade strul med beställningen (mitt fel!) och då ringde det upp en kille och undrade om dom kunde hjälpa till. Leveransen gick dessutom snabbt.
/en john
Så bra! Minns du vad frakten gick på? Har du något att säga om kvaliteten?
Aerob skrev:bakerman22 skrev:adzer skrev:Nu har jag fått en bekräftelse från dem på ordern å pengarna är dragna, blev bara 15euro i frakt
Hmm...
Frågan är om jag ska vänta på din utvärdering och riskera att det blir mass-köp så dom tar slut om dom är bra, eller om jag ska beställa tio direkt...
adzer skrev:axiom tar 61.69€ för 4m^2 60mm Convoluted Foam vilket ger 15.42€/m^2
Musicstore tar 14.6€/m^2 för deras pyramid 65mm.
Så musicstore är billigare. Vilken som är bäst vet jag inte.
Aerob skrev:adzer skrev:aixfoam tar 61.69€ för 4m^2 60mm Convoluted Foam vilket ger 15.42€/m^2
Musicstore tar 14.6€/m^2 för deras pyramid 65mm.
Så musicstore är billigare. Vilken som är bäst vet jag inte.
Aha, jag utgick ifrån och jämförde endast med länken i första inlägget...
Oavsett så är båda jättebilliga, men mitt val faller fortfarande på Aixfoam då där finns data på dessa.
adzer skrev:De har endast dragit för 15eur frakt å skivorna e på väg med ups. kommer på tisdag.
Har inte fått något mail eller info ang att de skulle dra mer heller.
Sen vadå skrymmande.
Jag beställde gitarrprylar från thomann. blev en lastpall på 120kg, endast 15eur frakt. Då kan ju inte musicstore lägga 100eur i frakt för lite skum.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster