Moderator: Redaktörer
ftorsell skrev:Finns det något steg för humana pengar som lämnar mer effekt en
hederliga rotel 1090 i antingen 4ohm stereo 8ohm bryggat
eller kanske köra två steg i 2 ohm stereo
jag skulle vilja ha 2000w rms per bas från i mitt fall 18hz till 80hz
jag har provat en del pa steg men dom jag provat har i min smak inte
haft någon kraft neråt i registret
jag kommer inte bry mig om tidigare in lägg utan jag ser nu framåt på ett seriöst sätt och hoppas vi alla släpper det som skrivits i tråden från min sida
och jag vet att öhman värkar ha svårt att släppa detta men jag kan berätta att jag även lyssnat på ett grymt ino system i karlstad
men min värdering av den lyssningen håller jag för mig själv![]()
ha en fortsatt fin kväll
Nattlorden skrev:ftorsell - det där att sudda ut alla gamla poster är en metod som vi inte är speciellt glada för att se här på forumet. Vill du verkligen vara medlem här?
Nattlorden skrev:Fast det kan man inte.
Komorok skrev:Jag tycker det var väldigt synd att du tog bort dina inlägg i tråden ftorsell.
Oavsett vad det stod iden, så kunde du ju ha tagit avstånd ifrån dem genom
att skriva att du gjorde så. Genom att ha tagit bort dem så har du ju förstört
en del av diskussionen. Det tycker jag är tråkigt.
Men jag tycker det är bra att du stannar kvar på forumet.
ftorsell skrev:jag kommer inte bry mig om tidigare in lägg utan jag ser nu framåt på ett seriöst sätt och hoppas vi alla släpper det som skrivits i tråden från min sida
ftorsell skrev:och jag vet att öhman värkar ha svårt att släppa detta
ftorsell skrev:men jag kan berätta att jag även lyssnat på ett grymt ino system i karlstad
ftorsell skrev:ha en fortsatt fin kväll
grannilsson skrev:
Gissar att det fortfarande är ett av de 5 bästa stegen i världen som både levererar bra effekt med låg dist till ett löjligt lågt pris,
om man bortser från Morellos Något bryston och Rotel 1090
Mvh Göran Nilsson
IngOehman skrev:ftorsell skrev:jag kommer inte bry mig om tidigare in lägg utan jag ser nu framåt på ett seriöst sätt och hoppas vi alla släpper det som skrivits i tråden från min sida
Ser jag rätt om du raderat alla dina tidigare inlägg?![]()
![]()
Helt onödigt tycker jag.ftorsell skrev:och jag vet att öhman värkar ha svårt att släppa detta
Det vet du inte alls det, för jag har släppt det för länge sedan.
Jag släpper alltid allting som är "färdigt", på en gång. Ältar jag något så
beror det bara på jag fortfarande har ett visst hopp. Så det skall man
inte vara ledsen över, utan se som något positivt.
Slutar jag älta, så beror det på att jag givit upp hoppet om någon, eller
att saken är utredd. För det mesta det sistnämnda.ftorsell skrev:men jag kan berätta att jag även lyssnat på ett grymt ino system i karlstad
Jaha där ser man.ftorsell skrev:ha en fortsatt fin kväll
Ha en trevlig kväll själv!
Och välkommen till faktiskt! Om ingen har hälsat dig det.
Och jag hoppas att den (förtäckta) varning som du fick, är raderad för
länge sedan. Du hade verkligen inte gjort dig förtjänt av den.
tackar
Vh, iö
Goldfinger skrev:grannilsson skrev:
Gissar att det fortfarande är ett av de 5 bästa stegen i världen som både levererar bra effekt med låg dist till ett löjligt lågt pris,
Mvh Göran Nilsson
Redogör gärna för hur den värderingen är gjord, för mig låter detta väl förenklat!
Mätbänksresultat är en sak, men det täcker knappast upp för alla de variabler steget kan utsättas för uppsatt i olika avlyssningskedjor.
Man måste ju hursom först ha stenkoll på alla marknadssteg som finns om man ens vill göra ett försök till objektiv ranking i något avseende.
Fast jag förstår inte vad man ska med det till?
Det är ju det individuella behovet som är intressant för var och en likafullt.
IngOehman skrev:Du skriver en massa om "transparent steg". Vad är det för någonting menar
du? Och vad betyder "sanna stegen"?
Jag kan ju förstå att någon kan ha ambitionen att få ihop en så transparent
anläggning de kan, men av din text får jag ett intyck av att du ser det som
att det där med transparens är en sorts egenskap som man kan undersöka,
finna och påvisa.
Om så - var har du fått det ifrån?
Vh, iö
Panelguy skrev:Jag trodde i min enfald att man undersöker hur transparent, ofärgad eller neutral en förstärkare är när man F/E testar och att vissa, exempelvis 208:an, befunnits vara just "transparenta".
Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Jag trodde i min enfald att man undersöker hur transparent, ofärgad eller neutral en förstärkare är när man F/E testar och att vissa, exempelvis 208:an, befunnits vara just "transparenta".
Nix. Det är tvärt om med undersökningen.
Även om man inte lyckas hitta färgning så hamnar man inte i bättre läge än att man inte kan utesluta transparens, men man kan inte påstå att man funnit det.
grannilsson skrev:
Mvh Göran Nilsson
Goldfinger skrev:
Stora ord!
Mätbänksresultat är en sak, men det täcker knappast upp för alla de variabler steget kan utsättas för uppsatt i olika avlyssningskedjor.
Man måste ju hursom först ha stenkoll på alla marknadssteg som finns om man ens vill göra ett försök till objektiv ranking i något avseende.
Fast jag förstår inte vad man ska med det till?
Det är ju det individuella behovet som är intressant för var och en likafullt.
Panelguy skrev:
Jag trodde i min enfald att man undersöker hur transparent, ofärgad eller neutral en förstärkare är när man F/E testar och att vissa, exempelvis 208:an, befunnits vara just "transparenta".
Även om man inte lyckas hitta färgning så hamnar man inte i bättre läge än att man inte kan utesluta transparens, men man kan inte påstå att man funnit det.
Panelguy skrev:IngOehman skrev:Du skriver en massa om "transparent steg". Vad är det för någonting menar
du? Och vad betyder "sanna stegen"?
Jag kan ju förstå att någon kan ha ambitionen att få ihop en så transparent
anläggning de kan, men av din text får jag ett intyck av att du ser det som
att det där med transparens är en sorts egenskap som man kan undersöka,
finna och påvisa.
Om så - var har du fått det ifrån?
Vh, iö
Jag trodde i min enfald att man undersöker hur transparent, ofärgad eller neutral en förstärkare är när man F/E testar och att vissa, exempelvis 208:an, befunnits vara just "transparenta".
sebatlh skrev:Nattlorden skrev:Panelguy skrev:Jag trodde i min enfald att man undersöker hur transparent, ofärgad eller neutral en förstärkare är när man F/E testar och att vissa, exempelvis 208:an, befunnits vara just "transparenta".
Mja, man ska kanske skilja på transparent i dagligt tal och transparent som du menar nu.
Ledtråd på vad jag menar:
http://www.google.se/search?q=transpare ... =firefox-a
Meeeeeeeeen skit samma i den diskussionen.
Jag ville bara påpeka att ibland så kallar man saker transparent även om man kan se dem. Som nytvättade fönster tex. Därför blir det nog lite förvirring ibland med terminologin.
Annars håller jag med till 100%
PerStromgren skrev:Vad är det som hindrar att vi kallar en kabel eller förstärkare transparent tills vi hittar motbevis? Så gör man ju i nästan alla andra sammanhang.
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Vad är det som hindrar att vi kallar en kabel eller förstärkare transparent tills vi hittar motbevis? Så gör man ju i nästan alla andra sammanhang.
Falsk marknadsföring om det inte stämmer?
Erfarenheten säger ju att omvändningen är en trovärdigare approach.
PerStromgren skrev:Jag tänkte nog inte att det är leverantören som kallar produkten "transparent" utan att det är vi, konsumenter som upplyser varann, som gör det.
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Jag tänkte nog inte att det är leverantören som kallar produkten "transparent" utan att det är vi, konsumenter som upplyser varann, som gör det.
Ja, då är det ju inte åtalbart längre, men fortfarande lika dumt.
PerStromgren skrev:Varför skulle det vara dumt?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 30 gäster